اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست باغبانی جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد:

برداشت سالانه 561 تن محصول از باغات هرمزگان

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سالانه 561 تن محصول از باغات هرمزگان برداشت می‌شود.

برداشت سالانه 561 تن محصول از باغات هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سید امیرحمزه بهاری پیش از ظهر امروز در نشستی با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با احداث 80 هکتار باغ، سطح باغات استان هرمزگان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سطح باغات استان بیش از 74 هزار هکتار است، افزود: باغات احداثی جدید شامل دو نخلستان 30 هکتاری و باغ مرکبات 20 هکتاری در شهرستان میناب است که دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسید.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اعتبار هزینه شده برای این میزان سطح زیرکشت را یک میلیارد و 250 میلیون ریال و از محل اعتبارت ملی ذکر کرد.

بهاری اظهار کرد: با برداشت محصول این باغات 350  تن به تولیدات باغی استان افزوده می‌شود.

وی با اشاره به احداث باغ الگویی نخیلات در جزیره قشم اضافه کرد: این پروژه نیز از برنامه‌های دهه فجر امسال بود که از محل اعتبارات استانی 50 میلیون ریال برای آن هزینه شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: سالانه 561 هزار تن محصول از سطح باغات هرمزگان برداشت می‌شود.

سرپرست مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز گل دهی درختان انبه میناب خبر داد.

سید امیرحمزه بهاری، سطح زیر کشت انبه در هرمزگان را دو هزار و 700 هکتار عنوان و اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیرکشت بیش از 15 هزار تن محصول برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته تفاوت محسوسی ندارد.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین سطح زیرکشت انبه را شهرستان میناب با یک‌هزار و 570 هکتار به خود اختصاص داده است و شهرستان‌های رودان، بندرعباس و جاسک در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

بهاری با اشاره به اینکه هرمزگان رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید انبه را به خود اختصاص داده است، گفت: برداشت محصول انبه از اواخر اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا مرداد ماه ادامه دارد.

این محصول برای تولید ترشی، تازه خوری و تهیه پودر انبه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول