اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان ‌جنوبی/

عبادی: اگر جبهه پایداری خلاف منافع نظام حرکت کند از آن اعلام برائت می‌کنم

خبرگزاری فارس: کاندیدای حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جبهه پایداری و جبهه متحد من را تایید کرده‌اند، گفت: اگر این جریان‌ها در آینده کاری بر خلاف منافع اسلام و انقلاب انجام دهند من از آنها اعلام برائت خواهم کرد.

عبادی: اگر جبهه پایداری خلاف منافع نظام حرکت کند از آن اعلام برائت می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی در سلسله نشست‌های انتخاباتی در دفتر خبرگزاری فارس خراسان ‌جنوبی در ارتباط با چگونگی تاثیرگذاری جریان‌های سیاسی در حضور وی در انتخابات مجلس نهم اظهار داشت: جریان‌های سیاسی تاثیری در حضور اینجانب در انتخابات نداشته است.

وی ادامه داد: من هیچ وابستگی سیاسی به هیچ جناح و جبهه‌ای نداشته و عضو هیچ جریانی نیستم، بلکه در عمل مستقل بوده و در فکر هم به خداوند، انبیا، ائمه و ولایت فقیه وابستگی دارم.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: اما اینک جریانات سیاسی اصولگرا مانند جبهه پایداری و جبهه متحد من را تایید کرده‌اند و از آنجایی که من در عمل مستقل هستم و بر اساس مبنا و اصول حرکت می‌کنم، اگر این جریان‌ها در آینده کاری برخلاف منافع اسلام و انقلاب انجام دهند من از آنها اعلام برائت خواهم کرد.

عبادی ادامه داد: البته از این دو جبهه که در این راه هدف مقدسی دارند و همکاری کرده‌اند تشکر می‌کنم.

* تخصص و تعهد دو ویِژگی مورد نیاز نمایندگان

وی در پاسخ به این سؤال که شاخصه‌های شما برای مجلس کارآمد چیست، تصریح کرد: برای ایجاد یک مجلس کارآمد باید همه نمایندگان انتخاب شده دو ویژگی صاحب‌نظر و متخصص بودن و امانت‌داری را داشته باشند.

کاندیدای جبهه متحد در حوزه انتخابیه بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی هر دو این ویژگی‌ها را مهم برشمرد و افزود: هم تخصص و هم تعهد برای نمایندگی مجلس مهم است و فرد باید در یکی دو مبنا تخصص داشته و بتواند از ایده‌های متخصصان استفاده کند.

عبادی امانت‌داری را مهم‌تر از داشتن تخصص دانست و افزود: اگر کسانی که متخصص بوده ولی متعهد نیستند به مجلس راه یابند، خطر بزرگی مجلس را تهدید خواهد کرد.

وی در تشریح خطرات تخصص بدون تعهد گفت: تمامی قدرت‌های جهانی در تخصص هیچ مشکلی ندارند، اما چون که امانت‌دار نیستند، خروجی این تخصص آنها سلاح‌های شیمیایی و میکروبی و بمب‌های خوشه‌ای و هسته‌ای است.

* اگر منافع نظام بر استیضاح رئیس جمهور باشد، باید صورت پذیرد

امام جمعه موقت بیرجند در پاسخ به این سؤال که تعامل بین دولت و مجلس باید چگونه باشد، با اشاره به این موضوع که مجلس قدرت برکناری رئیس جمهور را دارد، بیان داشت: بدون شک جایگاه مجلس از جایگاه دولت بالاتر است.

عبادی افزود: منتها مجلس و دولت موظف هستند که با هم تعامل داشته و به مردم خدمت کنند که مطمئنا خدمت به وسیله تعامل مقدور است.

وی با اشاره به این موضوع که نباید منافع تشکلی و حزبی بر منافع مردمی ارجحیت یابد، تصریح کرد: اگر منافع ملت و نظام اقتضا کند که رئیس ‌جمهوری استیضاح شود باید این اتفاق صورت پذیرد.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول