اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

نمایشگاه بهاره به مدت 10 روز در اردبیل برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: نمایشگاه بهاره در آستانه سال نو به مدت 10 روز از 15 اسفندماه در شهر اردبیل و دیگر شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

نمایشگاه بهاره به مدت 10 روز در اردبیل برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدجعفر عظمایی عصر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: در این نمایشگاه‌ها قرار بود 600 غرفه برپا شود که با افزوده شدن 120 غرفه در تعامل و همکاری با فرمانداران به تعداد غرفه‌ها افزوده شده و در تمام شهرستان‌های این استان از نیمه‌دوم اسفندماه شاهد برگزاری نمایشگاه‌های عرضه مستقیم کالا و مایحتاج ضروری مردم می‌باشیم.

وی تصریح کرد: همزمان با سراسر کشور و با هدف تعادل‌بخشی به نرخ‌های ارایه شده در شب عید و همچنین تقویت بحث نظارت و کنترل قیمت‌ها طرح نظارتی نوروز از اول اسفندماه شروع شده و تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه پیدا می‌کند.

عظمایی خاطر نشان کرد: در قالب این طرح اقلام اساسی مردم نظیر برنج، روغن، شکر، گوشت قرمز و سفید و دیگر مایحتاج مردم با قیمت مناسب از طریق شبکه‌های صنفی و توزیع عرضه می‌شود.

این مسئول در ادامه سخنان خود اضافه کرد: براساس ضوابط قرار است در نمایشگاه‌های بهاره کالاها با تخفیف 10 تا 15 درصد نسبت به نرخ سطح شهر عرضه شود.

وی بیان کرد: در نمایشگاه‌های امسال سعی کردیم دو بحث کیفیت و قیمت مناسب را مورد هدف‌گذاری قرار دهیم تا با توجه به شرایط خاص اقتصادی و نوسانات قیمت ارز و طلا بتوانیم جلوی برخی سواستفاده‌ها و ناامنی‌ها را بگیریم.

به گزارش فارس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل ادامه داد: در شهرستان اردبیل نمایشگاه با حضور تولیدکنندگان و همچنین صاحبان واحدهای تجاری و صنفی و توزیع‌کنندگان کالا به صورت عمده به مردم عرضه می‌شود که به همین منظور نمایشگاه دائمی اردبیل در متراژ مناسب در اختیار غرفه‌داران قرار گرفته است.

وی در ادامه گفت:‌ در همین ایام بیش از 600 تن روغن، 360 تن برنج، 350 تن مرغ منجمد و گوشت وارداتی به صورت مستقیم عرضه می‌شود تا مردم نیازمندی خود را تأمین کنند.

عظمایی همچنین از ورود محموله سه هزار تنی به کشور خبر داد و افزود: سهمیه استان اردبیل از این میزان مشخص است و امیدواریم از نیمه‌دوم در فروشگاه‌ها و فضاهای تعیین شده و همچنین محل نمایشگاه این محصولات عرضه شود.

وی همچنین از کنترل قیمت آجیل شب عید مردم خبر داد و تصریح کرد: هر چند در روزهای اخیر شاهد برخی افزایش قیمت در این کالا هستیم اما تلاش می‌شود تا نیمه اسفندماه قیمت این کالاها تعدیل شود.

در این جلسه مدیرعامل نمایشگاه دائمی استان اردبیل نیز از آمادگی این نمایشگاه برای برپایی نمایشگاه بهاره و فروش کالا به صورت غیر واسطه‌ای خبر داد و خاطر نشان کرد: برای تسهیل خرید مردم 50 دستگاه خرید الکترونیکی کالا در فروشگاه‌ها و سه دستگاه خودپرداز در محل نمایشگاه استقرار می‌یابد.

مهدی خدمتی زمان بازدید نمایشگاه را از ساعت 15 الی 22 شب و از 15 اسفندماه تا 25 اسفندماه اعلام کرد و ادامه داد: با همکاری اکیپی از مجامع امور صنفی، تعزیرات و سازمان صنعت، معدن و تجارت و برخی دستگاه‌های نظارتی از عرضه کالاهای غیرمجاز جلوگیری می‌شود.

وی همچنین با بیان این‌که در محوطه نمایشگاه غرفه‌هایی به صورت رایگان برای عرضه گوشت مرغ، برنج و روغن دایر می‌شود، اضافه کرد: در این نمایشگاه غرفه‌هایی نیز به صورت رایگان در اختیار سپاه قرار گرفته تا مجموعه‌های فرهنگی خود را به ویژه در حوزه عفاف و حجاب عرضه کند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول