اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پس از تنگ‌تر شدن حلقه محاصره ارتش سوریه

نفس‌های آخر ترویست‌های سوریه؛ آتش‌بس را حالا قبول دارند

خبرگزاری فارس: در حالی که گروهک‌های مسلح با حمله به مساجد و بیمارستان‌های حمص، ارتش سوریه را وادار کردند تا هرچه زودتر تکلیف عناصر تروریستی آن را یکسره کند، حال چند روزی است با تنگ شدن حلقه محاصره ندای آتش‌بس و کمک‌خواهی از صلیب سرخ سر داده‌اند.

نفس‌های آخر ترویست‌های سوریه؛ آتش‌بس را حالا قبول دارند

به گزارش فارس، اوضاع شهر حمص سوریه زمانی بیش از حد تشدید شد که (شنبه 4 فوریه) پس از شکست اعراب و جبهه غرب در شورای امنیت به دلیل وتو قطعنامه علیه دمشق توسط روسیه و چین، گروهک‌های مسلح تروریستی در سوریه با تجمع در مناطق مهم شهر حمص مانند باباعمرو، به چند مسجد و بیمارستان دولتی حمله راکتی کردند و با کشتار مردم موجی جدید از ارعاب عمومی به راه انداختند.

 

جولان افراد مسلح در شهر حمص قبل از ورود ارتش

امروز خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که «ارتش آزاد سوریه» مهم‌ترین گروهک تروریستی در سوریه، از دعوت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای آتش‌بس در شهر حمص استقبال کرد.

ریاض الاسعد سرهنگ فراری ارتش سوریه که خود را فرمانده گروهکی تروریستی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» می‌داند، دیروز (سه‌شنبه 21 فوریه) اعلام کرد «ما از این دعوت استقبال می‌کنیم ولی نظام... سوریه آن را اجرا نمی‌کند...» (خبرگزاری فرانسه 22 فوریه).

پس از چندین روز یورش و درگیری مسلحانه شدید گروهک‌های مسلح، این گروهک‌ها اکنون با مشاهده کردن محاصره شدن خود در میان نیروهای ارتش سوریه، امروز اعلام می‌کنند که خواستار آتش‌بس هستند.

خبرنگار العالم در سوریه گزارش کرده است که ارتش سوریه از چهار سو وارد منطقه مهم «بابا عمرو» شده و محاصره را تنگ‌تر کرده و موفق شده است بیش از 200 نفر از اعضای گروهک‌های مسلح در حمص را از پای در آورد (العالم 22 فوریه).

از سوی دیگر نهادهای بین‌المللی که عمدتا تحت نفوذ آمریکا و کشورهای غربی هستند و در مواقع حساس بشدت تحت فشار برای اجرای خواسته‌های غرب قرار می‌گیرند، وارد میدان کمک به گروهک‌های مسلح سوریه شده‌اند و خواستار آتش بس و اعزام نیروی امداد و کمک‌های انسانی به سوریه شده‌اند. این در حالی است که هیچ یک از این سازمان‌ها چنین درخواستی را در یمن یا در بحرین که مردم بشدت سرکوب شدند ارائه ندادند و گاه به صدور یک بیانیه بسنده کردند.

یاکوب کلینبرگر رئیس کمیته بین‌اللملی صلیب سرخ در این خصوص سران سوریه را و همچنین گروه‌های مسلح را که از آنان به عنوان معارضان سوریه یاد کرد، دعوت به آتش‌بس دو ساعته در هر روز کرد تا امکان ارسال کمک‌های به اصطلاح‌ بشردوستانه فراهم شود (راشا تودی؛ 22 فوریه).

چنین درخواست‌هایی برای ارسال کمک زمانی افزایش یافته است که ارتش سوریه مرزهای خود را که از مرز ترکیه و لبنان و عراق شاهد نفوذ تروریست‌ها و قاچاق سلاح برای عناصر مسلح بود، در کنترل بیشتری در آورده است و قاچاق سلاح اکنون بیشتر از مرز لبنان و با کمک عناصر وابسته به جریان 14 مارس (جریان وابسته به آمریکا) به حمص انجام می‌شود.

اکنون با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره ارتش سوریه علیه عناصر مسلح در مناطق مختلف حمص مانند باباعمرو، این گروهک‌ها نگرانند سرنوشت منطقه زبدانی بر سر آنها نازل شود. زبدانی منطقه‌ای در 45 کیلومتری دمشق در استان ریف دمشق است که اخیرا توسط ارتش سوریه کاملا از عناصر تروریستی پاکسازی شد.

 

عناصر مسلح و ارعاب مردم سوریه

* اخبار بد از ادلب روحیه عناصر مسلح در حمص را تخریب کرده است

گروهک‌های تروریستی که دو سه روز است ندای آتش‌بس سر داده‌اند، در حالی این خواسته را دارند که روحیه خود را به دلیل رسیدن اخبار بد برای آنان از استان ادلب از دست داده‌اند. منابع خبری نیز از موفقیت ارتش سوریه در ادلب در مقابله با گروهک‌های مسلح خبر می‌دهند.

خبرنگار العالم از سوریه گزارش کرد که ارتش سوریه موفق شده است حداقل 27 عنصر تروریستی در ادلب را از پای در آورد و 25 نفر را دستگیر کند و مهم‌تر اینکه فردی ملقب به «مؤید ضبع (کفتار)» را که سرکرده یک گروهک تروریستی فعال در روستاهای بلشون و ابلین و ابدیتا را بازداشت کند.

علاوه بر این منابع خبری به نقل از یک مقام رسمی سوریه اعلام کردند که تعدادی از عناصر مسلح هم، با مشاهده شکست خود و همقطارانشان، داوطلبانه تسلیم نیروهای ارتش سوریه شدند.

اگر متحدان و حامیان گروهک‌های مسلح یعنی آمریکا، ترکیه، قطر، عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی دست به اقدام جدیدی نزنند انتظار می‌رود که تا چند روز نزدیک آینده، تکلیف عناصر مسلح و تروریستی شهر حمص به دست ارتش سوریه یکسره شود و یکی از مهم‌ترین کانون‌های بحران در سوریه رنگ آرامش را پس از حدود یک سال ناآرامی به خود ببیند.

(و.صمدی)

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول