اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در آینه خبر فارس

رشد 100 درصدی آبرسانی به روستاهای فارس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس از رشد 100 درصدی آبرسانی به روستاهای این استان خبر داد.

رشد 100 درصدی آبرسانی به روستاهای فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حیدر دهقانی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری نمایشگاه «ما توانسته‌ایم» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پیش از  انقلاب تعداد انگشت شماری از روستاها آب‌رسانی شده بود که در شش سال گذشته، یک‌هزار و 521 روستا از نعمت آب بهره‌مند شده‌اند.

دهقانی ادامه داد: تعداد مشترک‌ها و خانوارهایی که از آب استفاده می‌کنند در سال 84 از 250 هزار مشترک به 380 هزار مشترک رسیده است.

وی افزود: در زمینه مطالعاتی، نقشه‌برداری و برنامه‌ریزی برای روستاها تا قبل از سال 84 این طرح در  200 روستا اجرا شده بود که امروز در بیش از 2 هزار روستا برای اجرا طراحی شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: مجتمع‌های آب‌رسانی در این استان که قبل از سال 84 ، 35 مجتمع بود به 186 مجتمع رسیده که از این تعداد اجرای  104 مجتمع در دست اجرا و مابقی به بهره‌برداری رسیده است.

دهقانی ابراز داشت: با آمار موجود در زمینه ساخت مجتمع‌های آبرسانی در دولت‌های نهم و دهم رشد 530 درصدی داشته‌ایم.

مدیرعامل آبفای روستایی استان فارس خاطرنشان کرد: اعتباری که دولت‌ برای آب‌رسانی روستاها اختصاص داده بود تا قبل از آغاز دولت نهم  45 میلیارد تومان بود که در شش سال گذشته به 254 میلیارد تومان رسیده است و در این زمینه رشد 564 درصدی داشته‌ایم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در 27 سال گذشته  4 هزار و 175 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب در روستاهای استان فارس ساخته شده بود که در شش سال گذشته به 6 هزار و 719 کیلومتر با رشد 161 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های آب نیز قبل از سال 84 دو باب بود که امروز به 29 آزمایشگاه در زمینه‌های آب رسیده و در رشد 145 درصدی داشته است.

دهقانی با بیان اینکه تا قبل از دولت نهم بیش از 46 درصد هدر رفت آب در شبکه‌های روستایی داشتیم بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این آمار به 35 درصد رسیده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه شبکه‌های فاضلاب نیز تا قبل از سال 84 هیچ روستایی شبکه فاضلاب نداشت و امروز پنج روستا از شبکه فاضلاب روستایی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول