اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز در استانداری رخ داد

جلسه کاندیداها با استاندار پشت درهای بسته / تجمع کارگران شهرداری

خبرگزاری فارس: پیش از ظهر امروز در حالی که کاندیداهای انتخابات مجلس نهم در نشستی مشترک با استاندار خوزستان، مسئولان قوه قضاییه و دادگستری در محل استانداری پشت درهای بسته گرد هم آمده بودند، کارگران شهرداری منطقه 8 اهواز در مقابل در شیشه‌ای بسته استانداری تجمع کردند.

جلسه کاندیداها با استاندار پشت درهای بسته / تجمع کارگران شهرداری

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، در حاشیه این نشست و پشت درهای بسته سالن اجتماعات که بدون حضور خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی مردم برگزار شد، تعدادی از کارگران شرکت تعاونی اعتبار شهرداری منطقه 8 اهواز در مقابل استانداری تجمع کرده بودند.

معترضان حدود 30 نفر از نیروهای حجمی شهرداری منطقه 8 اهواز بودند که نسبت به وضعیت تبدیل نیروهای پیمانی اقدام به تجمع کرده بودند.

نداشتن اضافه کار، بیمه نبودن، حقوق پایین و تاخیر در دریافت حقوق از جمله مشکلات این گروه معترض بودند.

بر اساس مصوبه جدید هیئت وزیران، تمام دستگاه‌ها موظفند با کارکنان شرکتی شامل کارکنان دیپلم، دارای سابقه یکبار پرداخت بیمه مستمر و همکاری در دستگاه مربوطه و کارکنان مشغول در فعالیت‌های خدماتی و پشتیبانی، قرارداد مستقیم منعقد کنند.این در حالی است که تعدادی از دستگاه‌ها از جمله جهاد کشاورزی، شهرداری، مخابرات، آبفا، آب و برق و منابع طبیعی و... در خوزستان به این مصوبه عمل نکرده‌اند و در این زمینه نارضایتی‌های فراوانی ایجاد شده است.

این درحالی است که معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استانداری خوزستان پیش از این اعلام کرد: مصوبه تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی لازم‌الاجراست و هر نیروی شرکتی که هنوز تبدیل وضعیت نشده تخلفات سازمان خود را به استانداری اطلاع دهد.

سید کریم حسینی اظهار داشت: بر اساس مصوبه جدید تمام دستگاه‌ها موظفند با کارکنان شرکتی شامل کارکنان دیپلم، دارای سابقه یکبار پرداخت بیمه مستمر و همکاری در دستگاه مربوطه و کارکنان مشغول در فعالیت‌های خدماتی و پشتیبانی، قرارداد مستقیم منعقد کنند.

وی افزود: همچنین ذی‌حسابان دستگاه‌ها نمی‌توانند هیچ‌گونه قرارداد پیمانکاری نیروی انسانی به جز برای امور حجمی منعقد کنند؛ در فعالیت‌های حجمی دستگاه حق بیمه‌ای برای کارکنان پرداخت نمی‌کنند و این نیروها به صورت مستمر با دستگاه‌ها همکاری ندارند.

* خبرنگاران پشت درهای بسته

امروز هم خبرنگاران با درهای بسته سالن جلسات استانداری مواجه شدند و باز هم در جواب نحوه دریافت اخبار به سایت استانداری ارجاع داده شدند!

این در حالی است که ماه‌هاست پایگاه اطلاع رسانی استانداری در حالتی نیمه تعطیل به سر می‌برد و هر چند روزی یک خبر بر خروجی آن قرار می‌گیرد و قاعدتا مرجع مناسبی برای بهره‌برداری خبرنگاران نخواهد بود و البته در سه هفته اخیر هیچ جلسه‌ای با حضور خبرنگاران در استانداری تشکیل نشده است.

روابط عمومی استانداری در پاسخ به سوال اهالی رسانه اعلام کرد که به دستور استاندار از این به بعد جلسات پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران تشکیل خواهد شد.

امیدواریم این بی‌توجهی‌ها و سرباز زدن از دعوت خبرنگاران به جلسات در راستای رفع تکلیف از انجام وظایف محوله اداری و مصوبات جلسات نباشد. 

سال گذشته استانداری خوزستان دستور به حضور خبرنگاران در 15 دقیقه آخر جلسات استانداری داده بود که با حاشیه‌های گوناگون همراه بود.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول