اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حمایت رژیم‌های عربی از "نبیل‌العربی" برای ریاست جمهوری مصر

خبرگزاری فارس: اعلام حمایت رژیم‌های عربی از جمله قطر و عربستان از کاندیداتوری "نبیل العربی"،‌ دبیرکل اتحادیه عرب در انتخابات ریاست جمهوری، خشم و غضب مردم مصر را برانگیخته و آن را اقدامی مداخله جویانه در کشور خود اعلام کردند.

حمایت رژیم‌های عربی از "نبیل‌العربی" برای ریاست جمهوری مصر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، اعلام حمایت رژیم‌های عربی از جمله قطر و عربستان از کاندیداتوری نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب در انتخابات ریاست جمهوری مصر خشم و غضب شدید مردم مصر را برانگیخته است.

مردم مصر با بیان اینکه این اقدام رژیم‌های عربی دخالت آشکار در امور داخلی مصر به شمار می‌آید، تاکید می‌کنند که رژیم‌های عربی و در راس آنها عربستان و قطر تلاش می‌کنند،‌ از ایفای نقش مردم مصر در عرصه سیاسی این کشور جلوگیری کنند و خواسته‌ها و اهداف خود را بر مردم مصر تحمیل کنند.

این درحالی است که مردم مصر اعتقاد دارند، قطر و عربستان به طور مشترک در پس بسیاری از فتنه‌ها و آشوب‌ها در مصر هستند تا با ایجاد هرج و مرج و ناامنی در کشور طرح‌های آمریکایی را در مصر به طور خاص و جهان عرب و اسلام به طور عام به اجرا بگذارند.

مصری‌ها همچنین بر این باورند که کشورهای عربی عمرو موسی را واداشتند تا در زمان انقلاب لیبی از ناتو بخواهد وارد این کشور شود و این کشور را به اشغال خود در آورد و در قبال آن به وی وعده دادند که در تبلیغات انتخاباتی خود از وی حمایت‌های مالی کلان کنند و هم اکنون که نوبت به نبیل العربی شده، درصدد هستند به هر طریق ممکن او را مطیع و فرمانبر سیاست‌های خود کنند و همچون موسی به وی وعده داده‌اند، در صورت حمایت از سیاست‌هایشان درقبال کشورهای عربی از جمله و در راس آنها سوریه از وی در انتخابات ریاست جمهوری مصر حمایت کنند و به نظر می‌رسد، العربی نیز ترجیح داده زیر لوای حمد بن جاسم و سعود الفیصل قرار گیرد.

بر این اساس، منابع آگاه تاکید می‌کنند که دیدارهای چندی در دوحه میان مسئولان قطری و رهبران و سران جریان‌های سیاسی مصری از جمله جماعت اخوان المسلمون برگزار شده و طی آن امکان انتخاب نیبل العربی به عنوان کاندیدای توافقی در انتخابات ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفته است.

این منابع در ادامه می‌افزایند: هم اکنون درباره این موضوع میان جریان‌های مصری از جمله جماعت اخوان المسلمون اختلاف نظر وجود دارد و این دخالت‌ها به شدت عمرو موسی را خشمگین کرده است، چراکه این رژیم‌های عربی پیش از این وعده حمایت از وی را در انتخابات ریاست جمهوری داده بودند. 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول