اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت تاکید کرد

تاثیر مواد روان گردان بر وقوع جرایم خاص

خبرگزاری فارس: سرکلانتر ششم پلیس پایتخت ضمن اشاره به اینکه اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های خانوادگی و فردی است، به تشریح تاثیر مواد روان گردان بر وقوع جرایم خاص پرداخت.

تاثیر مواد روان گردان بر وقوع جرایم خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی سرکلانتری ششم پلیس پایتخت، عباس دانشجو اظهار داشت: اعتیاد معضل بزرگ جهان امروز و بلایی اجتماعی است که به آسیب‌هایی از جنبه‌های متعدد اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، روانی، اخلاقی و حقوقی ختم می‌شود، علاوه بر آن اعتیاد عامل بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و نابسامانی‌های خانوادگی و فردی است.

سر کلانتر ششم پلیس پایتخت در ادامه به تاثیر استفاده از مواد روان گردان بر بروز جرایم خاص مانند خشونت‌های خانگی، زورگیری و سرقت اشاره کرد و گفت: مصرف مواد روان گردان آسیب‌های جدی به سیستم مغزی انسان وارد می‌آورد و در این ارتباط تجربه ثابت کرده که مصرف حتی یک بار از مواد روان گردان می‌تواند مشکلات جدی مغزی برای فرد مصرف‌کننده ایجاد کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استفاده از این مواد باعث ایجاد اختلالات رفتاری از قبیل پرخاشگری، رفتارهای تهاجمی، عدم درک زمان و مکان و اختلالات شناختی در افراد می‌شود، گفت: همواره احتمال بروز حوادث و جرایم در زمان مصرف این مواد وجود دارد.

دانشجو بیان داشت: استفاده از مواد روان گردان بر وقوع جرایم خاصی مانند زورگیری، سرقت و خشونت‌های خانگی تاثیرگذار است.

وی بیان داشت: عمده‌ترین جرمی که مرتبط با اعتیاد به مواد مخدر است، جرم سرقت است که به منظور دسترسی به مواد مخدر صورت می‌گیرد و گاهی اوقات، علاوه بر سرقت منتهی به جرایم و جنایات خطرناک دیگری نیز می‌شود.

سرکلانتر ششم پلیس پایتخت در ادامه پیشگیری اجتماعی از مصرف مواد مخدر را شامل مجموعه اقدامات پیشگیرانه با هدف کاهش و از بین بردن عواملی عنوان کرد که در تکوین جرم موثر بوده و تاکید آن بر محیط اجتماعی و انگیزه‌های مجرمان و نیز بر فرآیندهای اجتماعی بلند مدت یا کوتاه مدت است که طی آن و شاید در واکنش بزهکاری ظهور می‌یابد.

دانشجو در پایان تصریح کرد: در پیشگیری اجتماعی تلاش می‌شود که با انجام برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و نظایر آنها و درمان نارسایی‌های اجتماعی و بالا بردن ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی، شرایط یک منطقه و نیز وضعیت مجرمان بهبود یابد و این روند به کاهش میزان جرم منجر شود.

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول