اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا خبر داد

برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در آستارا

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا از برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 15 تا 25 اسفند در این شهرستان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه عرضه کالا در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، بیژن خالق‌وردی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه صنعت، معدن و تجارت این شهرستان برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا را مهم‌ترین برنامه‌های تنظیم بازار شب عید عنوان کرد.

وی، افزود: این نمایشگاه با تعداد 70 غرفه در محل بلوار معاد آستارا برگزار و در آن محصولات مورد نیاز مردم شامل پوشاک، مواد غذایی و پروتئینی عرضه می‌شود.

این مسئول از آمادگی 27 واحد صنفی آستارا برای برگزاری حراج و فروش فوق‌العاده محصولات در آستارا خبر داد و یادآور شد: این حراج و فروش از تاریخ 10 تا 20 اسفند با نصب پرده و اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد.

خالق‌وردی‌پور با تصریح بر اینکه آستارا آماده اجرای برنامه‌های تنظیم بازار شب عید است، خاطرنشان کرد:  شهروندان می‌توانند کالای مورد نیاز خود را با حدود 20 درصد زیرقیمت بازار از واحدهای مذکور تهیه کنند.

وی این واحدها را شامل هفت خواربارفروشی، پنج واحد میوه و تره‌بار، هفت قنادی، چهار واحد عرضه گوشت قرمز و چهار واحد عرضه مرغ عنوان کرد.

سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا، با بیان اینکه میوه و مرکبات مورد نیاز برای شب عید آستارا در استان ذخیره‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: با اطلاع‌رسانی قبلی در مکان‌های تعیین شده در آستارا عرضه می‌شود.

به گفته وی برخی اقلام پرمصرف مورد نیاز برای شب عید نظیر گوشت قرمز، گوشت مرغ و ... در استان ذخیره شده که در صورت نیاز بازار، افزایش قیمت‌ها و کمبود عرضه در بازار توزیع می‌شود.

خالق‌وردی‌پور بیان کرد: برای کنترل هر چه بیشتر و نظارت کافی بر بازار در ایام باقیمانده از سال طرح تشدید بازرسی از بهمن امسال آغاز شده و تا پایان سال جاری با شدت تداوم می‌یابد.

وی هدف از اجرای طرح تشدید بازرسی را جلوگیری از بروز تخلفات و سوءاستفاده‌های احتمالی در توزیع و فروش کالای مورد نیاز مردم عنوان کرد.

این مسئول اذعان کرد: در این طرح تعداد بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا و مجمع امور صنفی شهرستان آستارا حضوری فعال دارند و به صورت روزانه به بازرسی از واحدهای صنفی شهرستان می‌پردازند.

وی اجرای طرح نظارت ویژه نوروز 91 را نیز با هدف ایجاد آرامش و فراهم کردن زمینه تامین مناسب‌تر مایحتاج عمومی مردم و جلوگیری از کمبود عرضه و افزایش قیمت‌ها در روزهای پایانی سال همزمان با سراسر استان در این شهرستان ذکر کرد.

خالق‌وردی‌پور با اشاره به اینکه این طرح در دو مرحله از اول تا 10 اسفند و 11 اسفند تا 15 فروردین 91 اجرا می‌شود، اظهار داشت: این طرح با هدف پایش مستمر بازار عرضه و تقاضا و برنامه‌ریزی تامین و توزیع و ارائه به موقع کالا و خدمات با همکاری مجمع امور صنفی شهرستان اجرا می‌شود.

وی از شهروندان آستارایی خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف گرانفروشی، عدم درج قیمت‌ها، کم‌فروشی و تقلب، احتکار و عرضه خارج از شبکه و ... از طریق سامانه 124 ستاد خبری آستارا اطلاع دهند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول