اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استانداری قم خواستار شد

عملیات اجرایی پروژه آزاد راه قم ـ اراک آغاز شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: پروژه آزاد راه قم ـ اراک از طرح‌های مهم است و عملیات اجرای آن هرچه زودتر باید آغاز شود.

عملیات اجرایی پروژه آزاد راه قم ـ اراک آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جواد دلاوری بعد از ظهر امروز در مراسم معارفه نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان قم و تودیع مدیرکل راه و ترابری قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، در سخنانی با اشاره به شرایط ویژه استان قم اظهار داشت: استان قم در چهار راه مواصلاتی کشور قرار دارد و ارتقا راه‌های مواصلاتی از جمله امور حائز اهمیت در این استان است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ارتقا راه‌های مواصلاتی ادامه داد: اقداماتی انجام شده است اما با توجه به خصوصیت ذکر شده در مورد استان قم، باید تلاش‌های بسیاری در راستای ارتقا راه‌های مواصلاتی صورت گیرد.

معاون امور عمرانی استانداری قم عنوان داشت: شش خطه شدن راه قم ـ گرمسار  از جمله اموری است که باید دنبال شود تا این پروژه زودتر به بهره‌‌برداری برسد.

دلاوری تصریح کرد: پروژه آزاد راه قم ـ اراک نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است و توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، این پروژه از طرح‌های مهم است و عملیات اجرای آن هرچه زودتر باید آغاز شود.

وی با اشاره به شناسایی نقاط حادثه‌خیز استان اذعان داشت: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم.

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: نقاط حادثه‌خیز در استان و راه‌های مواصلاتی مشخص شده است ولی برای رفع مشکل این نقاط حادثه خیز نیاز به اعتبارات داریم.

 

 * بهره‌برداری از بیش از 13 هزار واحد مسکن روستایی

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بزرگترین پروژه که در بحث مسکن در دست اجرا است، بحث مسکن مهر است که با توجه به برنامه پیش‌بینی شده برای سال 89 و 90، 35 هزار واحد باید ساخته شود که هم‌اکنون قرارداد بیش از برنامه متعهد شده (ساخت 42 هزار واحد) در دست اجرا است.

معاون امور عمرانی استانداری قم اذعان داشت: در بحث مسکن روستایی نیز 13 هزار و 200 واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

دلاوری با اشاره به توجه اداره‌کل راه و شهرسازی به امر احیا بافت‌های فرسوده خاطرنشان کرد: در شهر قم برای پروژه مسکن مهر منطقه پردیسان پیش‌بینی شده است که با توجه به برنامه پنجم باید برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته و تسهیلات مسکن مهر به سمت احیای بافت فرسوده سوق داده شود.

وی با بیان اینکه حجم عمده سطح شهر قم بافت فرسوده است، افزود: سالانه 10 درصد از بافت فرسوده باید احیا شود.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول