اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

ورود قوه قضاییه پاکستان به موضوع بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو

خبرگزاری فارس: دادگاه لاهور برای جلوگیری از بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو تشکیل پرونده داد و تأکید کرد که بازگشایی مسیر ناتو بقای پاکستان را به خطر انداخته و استقلال کشور را زیر سئوال می‌برد.

ورود قوه قضاییه پاکستان به موضوع بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در لاهور، وکیل "ظفر‌الله" که درخواست تشکیل این پرونده را ارائه کرده است در این باره گفت: دولت در حال مذاکره با آمریکا برای بازگشایی مسیر ناتو است و آمریکا نیز حاضر است امتیازاتی به حزب حاکم "مردم پاکستان" بدهد تا مسیر ناتو باز شود.

وی افزود: بازگشایی مسیر ناتو تمامیت ارضی و بقای پاکستان را به خطر می‌اندازد و سبب افزایش تروریسم می‌شود.

در همین حال، رهبر "شورای دفاع پاکستان" نیز خواهان برکناری وزیر دفاع این کشور به خاطر بازگشایی مسیر هوایی پاکستان به روی تدارکات ناتو شد.

"مولانا سمیع الحق" رهبر شورای دفاع پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگاران در "راولپندی"، با تأکید بر بسته بودن مسیر ارسال تدارکات ناتو، اقدام وزیر دفاع برای بازگشایی این مسیر را توهین به مجلس دانسته و خواهان برکناری "چودری احمد مختار" وزیر دفاع پاکستان شد.

پس از حمله 3 ماه پیش ناتو به مرز پاکستان که باعث کشته شدن دست‌کم 24 سرباز پاکستانی شد، اسلام‌آباد مسیر تدارکاتی خود را به روی نیروهای ناتو بست و قرار شد مجلس این کشور درباره بازگشایی مجدد این مسیر تصمیم‌گیری کند.

اما چندی پیش، وزیر دفاع پاکستان اعلام کرد که دالان هوایی پاکستان به صورت مشروط به روی ناتو باز است و آنها می‌توانند مواد غذایی و فاسد شدنی خود را از این طریق به افغانستان انتقال دهند.

سمیع الحق همچنین دخالت آمریکا در اوضاع بلوچستان را به شدت محکوم و تصریح کرد که به زودی با کمک چند تن از رهبران برجسته پاکستانی کمیسیونی برای حل مشکل بلوچستان تشکیل خواهد داد.

قرار است به زودی گردهمایی بزرگ این شورا با حضور رهبران برجسته پاکستانی و جمع زیادی از مردم در اسلام‌آباد برگزار شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول