اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

وزیر دفاع پاکستان:

دالان هوایی پاکستان تحت شرایط خاص برای ناتو بازگشایی شده است

خبرگزاری فارس: وزیر دفاع پاکستان به استفاده ناتو از دالان هوایی پاکستان اذعان کرد اما گفت که این مسیر فقط برای شرایط خاصی و به طور موقت بازگشایی شده است.

دالان هوایی پاکستان تحت شرایط خاص برای ناتو بازگشایی شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد ،"چودری احمد مختار" گفت: ناتو فقط برای وارد کردن مواد خوراکی فاسد شدنی می‌تواند از مسیر هوایی پاکستان استفاده کند.

وی که پس از امضای قرارداد خرید پنج فروند هواپیمای بوئینگ 777 از آمریکا، با خبرنگاران در اسلام‌آباد  صحبت می‌کرد با اشاره به اینکه بازگشایی مسیر ناتو مقطعی است، افزود: ناتو غیر از مواد خوراکی نمی‌تواند سایر کالاهای مورد نیاز خود را از مسیر هوایی پاکستان وارد کند.

وزیر دفاع پاکستان تأکید کرد: تا زمانی که آمریکا به اشتباهات خود پی نبرد مسیر تدارکات ناتو به طور کامل بازگشایی نخواهد شد.

با این حال، برخی رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که آمریکا و پاکستان به توافق رسیدند که مسیر تدارکاتی متحدین غربی را اوایل ماه آینده میلادی به طور کامل بازگشایی کنند.

پس از حمله مرگبار 2 ماه پیش ناتو به مرز پاکستان که دست‌کم باعث کشته شدن 24 سرباز پاکستانی شد، مقامات پاکستانی مسیر تدارکاتی ناتو به افغانستان را در خاک پاکستان مسدود کردند و قرار شد مجلس این کشور درباره بازگشایی این مسیر تصمیم‌گیری کند.

اما در شرایطی که مجلس پاکستان هنوز در حال تصمیم‌گیری در این باره است، دولت این کشور با بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو موافقت کرده است.

این موضوع در شرایطی اعلام شده است که مردم و احزاب مختلف پاکستان به دولت این کشور درباره بازگشایی مسیر تدارکاتی ناتو هشدار داده‌اند.

 انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول