اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

واردات بی‌رویه موجب آسیب جدی به صنایع کشاورزی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون مدیریت صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران گفت: واردات بی‌رویه محصول کشاروزی باعث ایجاد آسیب جدی به صنایع کشاورزی مازندران می‌شود

واردات بی‌رویه موجب آسیب جدی به صنایع کشاورزی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری محمد اسدی ظهر امروز در جلسه مشترک مسئولان جهاد کشاورزی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت: واردات بی‌رویه محصولات کشاروزی به مازندران آسیب جدی به واحدهای صنفی متعلق به کشاروزی وارد می‌کند.

وی تصریح کرد: نیاز است مسئولان نسبت به واردات بی‌رویه تدبیر مناسبی اتخاذ کنند.

این مسئول درباره اظهارات معاون صنعت، معدن و تجارت مازندران مبنی بر لغو قرارداد سردخانه‌ها و سورتینگ‌های فاقد پیشرفت فیزیکی گفت: برنامه کاری سازمان جهاد کشاورزی حمایت از سرمایه‌گذاری هر چند اندک در این بخش است و مسئولان جهاد در تلاش هستند تا جلوی هیچگونه سرمایه‌گذاری در بخش کشاروزی گرفته نشود.

اسدی در ادامه با اشاره به اشتغال حدود 20 هزار نفری در بخش سردخانه و سورتینگ یادآور شد: برای جلوگیری از ضرردهی در سردخانه‌ها و سورتینگ از واردات بی‌رویه مواد غذایی و مرکبات جلوگیری شود.

وی با اشاره به اقدامات برخی سازمان‌ها مبنی بر جلوگیری از واردات موادی که در استان تولید می‌شود گفت: برای حمایت از کشاورزان، برنامه‌ای برای جلوگیری از ورود محصولات تولیدی سایر استان‌ها انجام شود و این موضوع در مورد واردات چوب پاسخگو بود.

معاون مدیریت صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی مازندران در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات برای احداث سردخانه و سورتینگ تمایلی ندارند، عنوان کرد: حل برخی از مشکل سردخانه‌داران و سورتینگ‌ها با کنترل واردات امکان‌پذیر است که این موضوع نیاز به بررسی بیشتری دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی اظهارنظرهای مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره مشکل‌دار بودن مرکبات وارداتی گفت: نظارت مناسب بهداشتی برای ورود مرکبات و میوه وارداتی انجام نمی‌شود.

وی با اشاره به توزیع نامناسب مرکبات در میادین میوه و برخی میدان‌های اصلی شهرهای مازندران متذکر شد: در بخش عرضه مواد به میادین شهر اقدامات مناسبی باید صورت گیرد.

انتهای پیام/ن۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول