اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد

اتکاء استان زنجان به واردات صنایع چوبی

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان در صنایع چوبی به استان‌های دیگر وابسته است، گفت: طی چند سال گذشته نیازهای استان از تبریز و تهران تامین شده است.

اتکاء استان زنجان به واردات صنایع چوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر در مراسم افتتاح شرکت ستاک چوب ژاو زنجان با اشاره به عدم وجود تنوع در لوازم اداری، کابینت و مبلمان در استان زنجان اظهار داشت: این موضوع از همان آغاز حضور در زنجان مورد نظرم بود.

وی با بیان اینکه استان زنجان در تهیه صنایع چوبی متکی به استان‌های دیگر است، افزود: نیازهای صنایع چوبی استان اغلب از دو استان آذربایجان شرقی و تهران تهیه می‌شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: تا کنون هیچ اقدامی برای رفع وابستگی استان زنجان به صنایع چوبی استان‌های دیگر برداشته نشده است.

وی نخستین نیاز بعد از تکمیل ساختمان را صنایع چوبی عنوان و اضافه کرد: نیاز ساختمان به صنایع چوبی خیلی بیشتر از کف پوش است.

رئوفی‌نژاد با اشاره به ساخته شدن حدود 33 هزار مسکن مهر در استان زنجان تصریح کرد: متقاضیان مسکن مهر نیاز مبرم به صنایع چوبی با کیفیت از جمله کابینت دارند.

وی بر توجیه پذیر بودن اقتصادی راه‌اندازی کارخانه تولید صنایع چوبی در استان زنجان تاکید کرد و گفت: این شرکت باید تلاش کند تا محصولات خود را با سرعت و قیمت کمتر تولید کند.

استاندار زنجان با اشاره به مشکل نبودن تولید mdf اضافه کرد: همه مواد اولیه تولید این محصول در داخل کشور وجود دارد.

وی بر فراهم کردن زمینه تولید mdf در داخل استان زنجان تاکید کرد و ادامه داد: از آنجا که رویکرد جامعه به سمت محصولاتی از جنسmdf  است، باید امکانات تولید این محصول برای تامین نیازهای استان زنجان و همچنین استان‌های مجاور فراهم شود.

در این مراسم سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه بخشی از ماشین‌آلات کارخانه ستاک چوب ژاو به دلیل بد قولی طرف ایتالیایی هنوز راه‌اندازی نشده است، افزود: به محض راه‌اندازی ماشین‌آلات، این کارخانه با همه ظرفیت به فعالیت مشغول می‌شود.

حمید صدری با بیان اینکه شرکت مزبور در حال حاضر با کمترین ظرفیت کار می‌کند، تصریح کرد: مسئولان شرکت ستاک چوب ژاو سفارش‌های خوبی را از داخل و خارج استان دریافت کرده‌اند که نشان از وجود اطمینان به محصولات تولیدی این شرکت است.

وی اشتغال ایجاد شده توسط شرکت ستاک چوب ژاو را در حال حاضر 15 نفر اعلام کرد و گفت: شرکت مزبور با سرمایه اولیه یک میلیارد و 500 هزار تومانی راه‌اندازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت معدن و تجارت ادامه داد: چون شرکت چوب ژاو در مرحله اول تولیدات خود است مشکلاتی از جمله بازپرداخت بدهی‌های خود دارد که باید برای رفع این مشکل به این شرکت کمک شود.

وی اضافه کرد: بانک‌های با تقسیط تسهیلات پرداخت شده به شرکت ستاک چوب ژاو می‌توانند به این شرکت کمک کنند.

همچنین مدیر عامل شرکت ستاک چوب ژاو در این مراسم مساحت زیربنایی این واحد تولیدی را 5 هزار متر مربع اعلام کرد و گفت: طرح در 2 هزار متر بع عملیاتی شده است.

کامران رمضانی ماشین‌آلات مورد استفاده در شرکت ستاک چوب ژاو را ایتالیایی عنوان کرد و تصریح کرد: تولید محصولات با کیفیت از اهداف راه‌اندازی این کارخانه است.

وی با اشاره به واحد نبودن قیمت محصولات صنایع چوبی در استان زنجان افزود: کاهش قیمت محصولات صنایع چوبی یکی از اهداف راه‌اندازی کارخانه تولید محصولات چوبی در استان زنجان است.

مدیر عامل شرکت ستاک چوب ژاو تامین نیاز صنایع چوبی استان و استان‌های مجاور و در نهایت کشور را از دیگر اهداف مسئولان شرکت ستاک چوب ژاو عنوان کرد.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول