اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد هشدار داد

کلیک دزدی، تهدید جدید در شبکه‌های اجتماعی فضای سایبری

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از حملاتی که روی شبکه‌های اجتماعی فضای سایبری به شدت کاربران را تهدید می‌کند کلیک جکینگ یا همان کلیک دزدی است.

کلیک دزدی، تهدید جدید در شبکه‌های اجتماعی فضای سایبری

عبدالمطلب مرتضویان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: کلاهبرداران کاربران را ترغیب می‌کنند که روی یک کلید به ظاهر بی‌ضرر کلیک کنند و یک ویدئو، عکس و یا لینک را روی شبکه اجتماعی LIKE کرده و میان خود و دیگران به اشتراک بگذارند.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از لینک‌های سرگرمی در شبکه‌های اجتماعی لینک‌هایی هستند که توسط سارقان اطلاعات روی شبکه‌ها گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از مطالب این لینک‌ها خواندنی و جالب بوده و شامل داستان‌های حوادثی از قبیل خودکشی و تصادفات هستند.

مرتضویان تصریح کرد: این نوع از سرقت اطلاعات در اصطلاح کلیک جکینگ یا همان کلیک دزدی نام دارد.

 

وی با اشاره به این‌که چیزی که کاربر در این لینک‌ها مشاهده می‌کند تنها نوعی نقاب است، تاکید کرد: لینک واقعی در درون این نقاب‌ها پنهان شده و کاربر مستقیما به سوی سایتی هدایت می‌شود که دارای کدهای مخرب است.

سرپرست پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این کدها شامل ویروس‌ها و برنامه‌های جاسوسی است که به رایانه کاربر قربانی تزریق می‌شود.

 

مرتضویان تزریق برنامه‌ها را پایان کار این جرم اینترنتی ندانست و ابراز داشت: این کدها تمام تماس‌های کاربر را آلوده کرده و به این ترتیب قربانی تنها با یک کلیک ساده بر روی این مطالب در واقع پروفایل خود و اکانت خود و تمام دوستان خود را به سارقین اطلاعات تقدیم می‌کنند.

وی افزود: این‌گونه مشکلات اکثرا در سایت‌های اجتماعی رخ می‌دهد و این درحالی است که مسئولان این سایت‌ها به طور معمول بر حریم شخصی تاکید می‌کنند و امنیت کاربران را از وظایف خود می‌دانند ولی به نظر می‌رسد در عمل بیاید نسبت به این تاکیدات تردید داشت.

 

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول