اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمان خبر داد

اجرای طرح پیک مهر با هدف ارتقای مطالعه

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: طرح پیک مهر با هدف ارتقای میزان مطالعه و با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح پیک مهر با هدف ارتقای مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان، محمدجواد حسین‌زاده در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های استان کرمان اظهار داشت: تمام مسئولان و کتابداران کتابخانه‌های عمومی باید با جدیت در راستای اشاعه فرهنگ مطالعه مفید و ترغیب اقشار مختلف جامعه به امر کتابخوانی و ایجاد عادت به مطالعه گام بردارند.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل ارتقای جایگاه کتابخانه‌ها تلاش و همت کتاب‌داران است و آنها برای ایجاد نقش مؤثر در مدیریت دانش علاوه بر مهارت‌های سازمانی و اشاعه، باید با مهارت‌های تعاملی و اجتماعی نیز آشنا باشند.

حسین‌زاده از اجرای طرح پیک مهر با هدف ارتقای میران مطالعه در استان کرمان خبر داد و افزود: طرح پیک مهر با توجه به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه کتابخوانی و علم‌آموزی، تولید فکر و افزایش معلومات عمومی جامعه و به منظور ارتقای فرهنگ عمومی با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان خاطرنشان کرد: تحقق سند مطالعه مفید و بهره‌گیری حداکثری از فرصت‌های در انتظار و اوقات فراغت آحاد جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

حسین‌زاده بیان داشت: در این طرح از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالقوه و بالفعل استان در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: افزایش کتابخانه‌های مشارکتی، ارتقای سطح علمی کتاب‌داران از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، ایجاد کانون‌های ادبی با رویکرد ارتقای مطالعه مفید، اجرای طرح پست کتاب و طرح پیک مهر از جمله فعالیت‌های پیش‌بینی شده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان است.

انتهای پیام/و۳۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول