اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت و گو با فارس اعلام شد

18 اسفند نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی گفت: 18 اسفند ماه سال جاری همایشی به منظور نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی در دبیرستان ادب اصفهان برگزار می‌شود.

18 اسفند نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی برگزار می‌شود

احمد فروزبخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: حسن طبری آملی مشهور به علامه حسن حسن‌زاده آملی متولد ۱۳۰۷ در روستای ایرای لاریجان آمل به دنیا آمد.

وی با بیان اینکه تاریخ ورود علامه حسن‌زاده آملی به حوزه علمیه مهر ماه سال ۱۳۲۳ هجری شمسی است، بیان داشت: متون ابتدای درس حوزه را در آمل نزد محمد غروی، عزیزالله طبرسی، شیخ احمد اعتمادی، عبدالله اشراقی، ابوالقاسم رجائی، آیت‌الله فرسیو و سایرین فرا گرفت و در آمل آغاز به تدریس چند کتاب مقدماتی کرد.

دبیر اجرایی همایش نکوداشت علامه حسن‌زاده آملی ادامه داد: در شهریور ۱۳۲۹ خورشیدی به تهران آمد و چند سالی در مدرسه حاج ابوالفتح به سر برد و بقیه کتاب‌های حوزوی را نزد آیت‌الله سید احمد لواسانی یاد گرفت.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۴۲ هجری شمسی به قصد اقامت در قم، تهران را ترک گفته و پس از ورود به قم، آغاز به تدریس معارف حوزوی و فنون ریاضی کرده است.

فروزبخش با اشاره به اینکه  علامه حسن‌زاده آملی ذوالفنون عصر است، تصریح کرد: به منظور تجلیل از یکی از تلاشگران نمونه در عرصه علم، ادب، هنر و دین در اصفهان همایشی برای نکوداشت این عالم فرزانه برگزار می‌شود.

وی این برنامه همایش را که به مدیریت و دانش آموزان دبیرستان شهید اژه‌ای و نمایندگی سمپاد در آموزش و پرورش استان اصفهان است، تاکید کرد: این همایش در روز 18 اسفند ماه ساعت 9 صبح در دبیرستان ادب اصفهان برگزار می‌شود.

این دبیر اجرایی که شناسایی و بررسی راهکارها در انتقال مفاهیم دینی و علمی از عالمان بزرگوار به دانش آموزان تیزهوش را از دیگر اهداف این نکوداشت دانست، اضافه کرد: از این روحانی مجتهد و ریاضیدان، استاد حوزه، نجوم و فلسفه در دبیرستان ادب اصفهان تجلیل می‌شود.

وی برنامه‌های روز همایش را شامل افتتاح رسمی پایگاه اینترنتی نکوداشت به منظور شناساندن استاد به جامعه تیزهوشان کشور و تجلیل از برگزیدگان مسابقه خوشنویسی دانست و ادامه داد: نمایشگاه و فروشگاه کتاب و نرم افزارهای رایانه‌ای از تالیف‌های علامه و کتاب‌های پیرامون شخصیت ایشان و پایان ساخت و تولید کتاب گویای الهی‌نامه از مجموعه آثار استاد گران‌قدر با صدای دانش آموزان تیزهوش است.

انتهای پیام/‌ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول