اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست بانک قم عنوان کرد

فعالیت 119 دفتر خدمات بانکی روستایی و شهری در قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل پست بانک استان قم گفت: در حال حاضر 119 دفتر خدمات بانکی شهری و روستایی در این استان در حال خدمات رسانی هستند.

فعالیت 119 دفتر خدمات بانکی روستایی و شهری در قم

عباس استواری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به فعالیت‌های گسترده پست بانک در قم اظهار داشت: دفاتر خدمات بانکی که شعبه‌ای از پست بانک در آنها فعال است در سال 89 تنها 49 دفتر بود که اکنون در گامی بلند این تعداد به 59 دفتر در سطح شهر رسیده است.

وی افزود: پنج شعبه اصلی پست بانک در سطح شهر وجود دارد که به صورت پراکنده در خیابان‌های اصلی شهر دایر بوده و به دستگاه خودپرداز مجهز هستند.

مدیرکل پست بانک استان قم همچنین اضافه کرد: در حال حاضر از 59 دفتر خدمات بانکی در سطح شهر 24 دفتر به دستگاه خود پرداز مجهز هستند که به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به پرداخت قبض‌های برق، ‌آب، ‌گاز،‌ تلفن و... به صورت الکترونیکی گفت: پست بانک تنها محلی است که این قبض‌ها را به صورت حضوری نیز دریافت می‌کند.

استواری تعداد قبض‌های دریافتی از مردم را در سال گذشته دو میلیون قبض عنوان کرد و افزود: این تعداد تا دی ‌ماه سال جاری به دو میلیون و 170 هزار قبض رسیده است.

وی مبلغ دریافتی بابت قبض‌های خدمات دولتی در سال گذشته را 203 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال تعداد قبض‌های دریافتی افزایش چند برابری داشته امسال این مبلغ به 590 میلیارد و 835 میلیون ریال افزایش یافته است.

مدیرکل پست بانک استان قم با بیان اینکه شعب فعال پست بانک در دفاتر خدمات بانکی بر اساس مقررات خاص به واجدین شرایط تسهیلات پرداخت می‌کند، گفت: سال گذشته 48 فقره تسهیلات بانکی به مبلغ دو میلیارد و 790 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شد.

وی با اشاره به میزان تسهیلاتی که امسال در دفاتر خدمات بانکی شهری به متقاضیان پرداخت شده است، بیان کرد: در سال جاری تعداد هفت فقره تسهیلات بانکی به مبلغ 275 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

استواری در خصوص دلیل کاهش پرداخت تسهیلات بانکی در شعب فعال پست بانک در دفاتر خدمات بانکی شهری تصریح کرد: امسال به دلیل محدودیت خاصی که در پرداخت تسهیلات و واگذاری بیشتر مسئولیت پرداخت تسهیلات به شعبه‌های اصلی پست بانک ایجاد شد،‌ میزان پرداخت تسهیلات در دفاتر خدمات بانکی کاهش یافته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعداد 60 دفتر خدمات بانکی در  روستاهای استان قم فعال هستند و به روستائیان خدمات‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول