اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با صرف 200 میلیون ریال اعتبار

دستگاه بارشتک برف در کوهرنگ نصب شد

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه بارشتک برف با صرف 200 میلیون ریال اعتبار در شهرستان کوهرنگ نصب شد.

دستگاه بارشتک برف در کوهرنگ نصب شد

روان‎بخش رئیسان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: دستگاه بارشتک برف به‌منظور ثبت و اندازه‌گیری عمق آب حاصل از برف به صورت ثانیه‌ای در کوهرنگ نصب شد.

وی از صرف 200 میلیون ریال اعتبار به‌منظور نصب این دستگاه خبر داد و گفت: کارشناسان سازمان جهادکشاورزی و منابع آب با استفاده از اطلاعات این سامانه می‌توانند برای مدیریت آب هنگام خشکسالی برنامه‌ریزی کنند.

رئیسان از طراحی معادله محاسبه ذوب برف، درجه حرارت روز برای سرشاخه‌های کارون و زاینده رود خبر داد و گفت: آب حاصل از ذوب برف با استفاده از دستگاه بارشتک و این نحوه محاسبه، دقیقتر محاسبه می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهم‌ترین دستاوردهای تحقیقاتی این مرکز، یادآور شد: ایجاد ایستگاه برف‌‎سنجی و اندازه‌گیری ویژگی‌های مربوط به ذوب برف در سرشاخه‌های رودخانه کارون با هدف تعیین مناسب‌ترین فرمول ذوب برف، تعیین مناسب‌ترین روش تهیه هیدروگراف واحد مصنوعی در برخی حوزه‌های آبخیز برای افزایش تولیدات گیاهی در اراضی شیب‎دار از جمله این دستاوردها است.

وی در ادامه با اشاره به استعدادها و چالش‌های فراروی این استان، گفت: تأمین بیش از 10 درصد آب کشور، وقوع سیلاب‌های مخرب، وجود حدود 185 رودخانه، وجود اشکال مختلف فرسایش و حرکات توره‌ای از مهم‌ترین این چالش‌ها و ظرفیت‌ها محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول