اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران خبر داد

اجرای دومین جشنواره "تئاتر تک" در مازندران

خبرگزاری فارس: قائم مقام دبیر جشنواره «تئاتر تک» و مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران گفت: دومین جشنواره «تئاتر تک» در روزهای سوم و چهارم اسفند ماه در مازندران برگزار می‌شود.

اجرای دومین جشنواره "تئاتر تک" در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری رستم کیاکجوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مرحله بازبینی جشنواره استانی «تئاتر تک» با حضور هیئت داوران به مدت دو روز در شهرستان‌های بابلسر و ساری برگزار شد.

کیاکجوری با قدردانی از استقبال کم‌نظیر هنرمندان عرصه تئاتر از ارسال 72 اثر به دبیرخانه این جشنواره و راهیابی 32 اثر به بخش بازبینی خبر داد و بیان داشت: هفت اثر برای اجرا در بخش نهایی این جشنواره انتخاب شدند.

وی هفت اثر راه‌یافته به مرحله نهایی را نمایش «آذر»، «دغدغه‌های کوچک و بزرگ پیر نن در شب یلدا» به کارگردانی نیما افضلی، «صداش بزن انار گندم» به کارگردانی امیر رفیعی، «آوانسن» به کارگردانی محبوبه ارمیانی، «ژاندارک در آتش» به کارگردانی عباس ابوالحسنی، «کریسمس» به کارگردانی محسن اردشیر و غنچه شکوهیان از تنکابن، «جریره» به کارگردانی ندا حبیبی است.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران گفت: داوران بخش نهایی این جشنواره استاد حسین مسافر آستانه رئیس سابق هنرهای نمایشی مرکز و رحمت امینی دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بودند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های ساری، بابلسر، تنکابن و محمود آباد به ترتیب با سه، دو و یک اثر به دومین جشنواره تک راه یافتند، گفت: موضوع جشنواره «تئاتر تک» قصص قرآن کریم و سیره پیامبر (ص) و ائمه (ع)، آیین‌ها و سنت‌های مازندران، سال جهاد اقتصادی، ایثار و شهادت و بخش آزاد، سوم و چهارم اسفند ماه در سالن آمفی تئاتر این مرکز برگزار می‌شود.

پیشکسوت هنر تئاتر استان مازندران، اشاعه و گسترش هنر اسلامی برای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی را از اهداف این جشنواره عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار اجرای آثار با نظر دو مشاور انجام می‌شود.

وی تقدیر از سه رسانه برتر در مراسم اختتامیه جشنواره «تئاتر تک» خبر داد و بیان داشت: با حمایت استاندار مازندران نفرات اول در کارگردانی، بازیگری و نویسندگی نیز با اهدای 10میلیون ریال به هر کدام تشویق می‌شوند که این مهم در سایر استان‌ها بی‌سابقه بوده است.

 

*راهیابی 2 اثر منتخب به نهمین جشنواره تئاتر بومی

قائم مقام دبیر جشنواره تک گفت: دو اثر منتخب از جشنواره استانی «تئاتر تک» به نهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ راه می‌یابد.

کیاکجوری که کار تئاتر خود را از سال 52 آغاز کرده است، خاطرنشان کرد: هنر تئاتر اندیشه است، یعنی ایده و اندیشه در آن بسیار اهمیت دارد. تئاتر هنر زنده است و مخاطب با نمایش ارتباط مستقیمی دارد.

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری مازندران با اعلام اینکه بازیگر به عنوان مهم‌ترین عنصر در معرض تفاوت آنی مخاطب است، گفت: تئاتر به خاطر همین خصیصه‌ها هنر تاثیرگذاری است و در کشورهای توسعه‌یافته تئاتر ارج و ارزش فراوانی دارد.

وی در پایان حمایت از گروه‌های تئاتر استان را از سیاست‌های حوزه هنری عنوان کرد و یادآور شد: به کمک نمایش‌های خیابانی می‌توان تئاتر را میان مردم برد و این مهم به آشتی مردم با تئاتر کمک می‌کند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول