اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خبر داد

راه‌اندازی 2 سیلوی جمع آوری کود حیوانی در شوشتر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شوشتر از راه‌اندازی دو سیلوی جمع‌آوری کود حیوانی در سطح شهرستان خبر داد.

راه‌اندازی 2 سیلوی جمع آوری کود حیوانی در شوشتر

 نادر پوررکنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: دو سال پیش برای راه‌اندازی این سیلوها در سطح شهرستان شوشتر اقدام شده است و در شرایط کنونی این سیلوها آماده بهره‌برداری هستند.

وی با اشاره به محل استقرار این سیلو‌های کود شیمیایی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این سیلوها در شهرک شهید فلاحی و دیلم قدیم راه‌اندازی شده‌اند.

پوررکنی با اشاره به خصوصیات این سیلو‌ها افزود: این سیلوها دو تکه هستند و شرایطی برای ماندگاری کود حیوانی فراهم می‌کنند تا این کود قابل استفاده شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح نیازمند حمایت مالی هستیم و باید در این باره تامین اعتبار شود و مسئولان در این باره همکاری کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: باید تلاش کرد تا از بخش دامداری حمایت بیشتری شود چرا که در زمستان سال‌جاری به دلیل کمبود علوفه فشار زیادی به دامداران شوشتری وارد شده است.

پوررکنی تاکید کرد: 85 واحد 65 تا 100 راسی و 15 واحد 200 راسی دامپروری در شهرستان شوشتر در نوبت دریافت تسهیلات هستند که میزان تسهیلات مورد نیاز این واحد‌های دامپروری تصویب شده و برای اعطای وام به این واحدها مشکلی وجود ندارد.

این مقام مسئول تاکید کرد: مجتمع دامداران شهرستان شوشتر در شرایط کنونی آماده بهره‌برداری است و مشکلی برای استقرار این مجتمع وجود ندارد.

رئیس جهاد کشاورزی شوشتر خاطرنشان کرد: این مجتمع بیش از 10 هزار راس دام را در خود جای می‌دهد و می‌تواند فرصت مناسبی برای اشتغال‌زایی باشد.

به گفته وی، در این مجتمع بیش از 65 مرکز 100 راسی و بقیه 150 تا 200 راسی هستند و شرایط برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این رشته فراهم می‌شود.

پوررکنی با اشاره به تسهیلات و امکانات فراهم شده برای توسعه دامداری تاکید کرد: در شرایط کنونی وضعیت برای دامداران شهرستان شوشتر برای توسعه کار فراهم شده است و دولت نیز از این شرایط حمایت می‌کند و باید از این فرصت استفاده کرد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول