اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با گذشت 1400 سال از نزول قرآن کریم

چینش کلامی قرآن کریم هنوز مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در حال حاضر با گذشت یک هزار و 400 سال از نزول قرآن کریم، چینش کلامی و عبارتی قرآن کریم هنوز مغفول مانده است.

چینش کلامی قرآن کریم هنوز مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی امروز در آیین اختتامیه جشنواره وقف، چشمه همیشه جاری اظهار داشت: بارگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بهترین مکان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی به شمار می‌رود.

وی به تعداد بقاع متبرکه موجود در اصفهان اشاره کرد و افزود: اصفهان با داشتن تعداد بسیاری از امامزاده‌ها به عنوان یکی از استان‌های مذهبی موجود در سطح کشور محسوب می‌شود و در حال حاضر 703 بقعه متبرکه در سطح استان وجود دارد.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: با وجود این موضوع، نخبگان موجود در اصفهان از وجود چنین امامزاده‌هایی در سطح استان اطلاعی ندارند و یکی از اهداف برگزاری این جشنواره در بارگاه امامزاده‌ها، آشنایی نخبگان و هنرمندان از وجود این اماکن در سطح اصفهان است.

وی به یکی از مهم‌ترین جلوه‌های قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: جنبه‌های ادبی، بلاغی، فصاحی و هنری از مهم‌ترین جلوه‌های قرآن کریم به شمار می‌رود و این جلوه‌ها و جنبه‌های قرآن کریم از تأثیر‌گذاری بسیاری برخوردار است.

نقدعلی تاکید کرد: در حال حاضر با گذشت یک هزار و 400 سال از نزول قرآن کریم، چینش کلامی و عبارتی قرآن کریم هنوز مغفول مانده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مجموعه اوقاف و امور خیریه در دو عرصه بقاع متبرکه و وقف و موقوفات در سطح استان تلاش می‌کند، اضافه کرد: بارگاه امامزاده‌ها و بقاع متبرکه بهترین پایگاه برای فعالیت‌های فرهنگی به شمار می‌روند.

معاون اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان داشت: روزانه تعداد بسیاری از مردم در بقاع متبرکه حضور می‌یابند و امامزاده‌ها محیطی آرام و معنوی برای حضور مردم هستند.

انتهای پیام/خ۲۰

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول