اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

اسکله کنگان مناسب‌ترین اسکله در بنادر سنتی استان بوشهر است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: اسکله کنگان مناسب‌ترین اسکله در میان بنادر سنتی استان بوشهر است.

اسکله کنگان مناسب‌ترین اسکله در بنادر سنتی استان بوشهر است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان، محمد راستاد صبح امروز در بازدید از اسکله بندر کنگان اظهار داشت: کنگان از بنادر مهم و ارزشمند در سطح استان است و توسعه اسکله این بندر اهمیت شایانی دارد.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر با تبیین خصوصیات یک بندر تجاری افزود: از ویژگی‌های بارز یک بندر تجاری دسترسی مناسب و عمق دریایی آن است که بندر کنگان با ۴٫۵ متر عمق در بین ۱۰ بندر کوچک استان بهترین عمق را از لحاظ دسترسی به دریا دارد.

راستاد اسکله کنگان را مناسب‌ترین اسکله در میان بنادر سنتی استان دانست و خاطرنشان کرد: مشکل بندر کنگان از لحاظ تاسیسات پشتیبانی است که در حال حاضر این تاسیسات پیشرفت فیزیکی ۵۷ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در تکمیل این پروژه برخی از بخش‌ها را به عنوان اولویت در نظر گرفته‌ایم؛ یادآور شد: با توجه به تعهدی که برای جلوگیری از خروج کالا از اسکله تا پایان فروردین ماه داده‌ایم فضای انبار سرپوشیده ۲هزار و ۲۰۰ متر مربعی درون اسکله کنگان را حداکثر تا پایان فروردین ماه سال ۹۱ آماده بهره‌برداری خواهیم کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: با راه‌اندازی این انبار که در مجاورت اسکله است؛ علاوه بر حذف فاصله بین اسکله و انبار و جابه‌جایی کالا، سرعت کار تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

راستاد اذعان داشت: با همکاری صاحبان کالا؛ انبار درون بندر نباید تبدیل به فضای رسوب کالا تبدیل شود و کالاهای وارداتی باید به سرعت ترخیص شوند.

وی راهکار کوتاه‌مدت برای برون‌رفت از معضل کمبود فضا در حوضچه بندر کنگان را تشریح کرد و افزود: فرماندار شهرستان کنگان به همراه مسئولین مربوطه می‌توانند برای رهایی از معضل کنونی تا گسترش و یا تفکیک فضای اسکله تجاری و صیادی حوضچه کوچکی را برای قایق‌های صیادی و یا تفریحی در نظر بگیرند.

راستاد با بیان اینکه در راستای افزایش ضریب ایمنی بندر نیز طرح‌هایی را در دستور کار داریم، تصریح کرد: یک کامیون آتش‌نشانی را با توجه به اینکه پیشرفت ۷۵ درصدی ساختمان آتشنشانی بندر که به نسبت دیگر ساختمان‌های این طرح پیشرفت فیزیکی بیشتری را دارا بوده است؛ از تهران خریداری کرده‌ایم و به زودی آن را مستقر خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: علاوه بر خرید کامیون، طرح ثابت اطفاء حریق را به زودی در بندر کنگان اجرایی خواهیم کرد که در این طرح با استفاده از خط لوله و ایستگاه پمپاژ که آب آن از طریق دریا تامین می‌شود، ایمنی بندر را تا حد زیادی افزایش خواهیم داد.

راستاد اذعان داشت: برای تامین نیروی انسانی نیز افرادی که شرایط لازم را دارا باشند به کار خواهیم گرفت.

وی افزود: برای بنادر دیر و کنگان درخواست تصویب تشکیلات سازمانی را در سطح اداره داده‌ایم که در مرحله معاونت راهبردی قرار دارد.

مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه اسکله بندر کنگان فضایی محدود را داراست ولی همزمان عملیات بهره‌برداری و توسعه در آن انجام می‌شود و این بهم ریختگی‌ها دور از انتظار نیست که با همکاری تمامی ارگان‌های مرتبط با امور بندر می‌توان معضلات را برطرف کرد.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با توسعه بخش تجاری نیروهای گارد بندر تامین شده و مستقر شوند که با این کار زحمت را از دوش همکاران محترم دریابانی برمی‌داریم. 

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول