اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دفتر نمایندگی جامعه نابینایان در اردکان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نخستین دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در شهرستان اردکان افتتاح شد.

دفتر نمایندگی جامعه نابینایان در اردکان افتتاح شد

عضو هیئت مدیره جامعه نابینایان استان یزد امروز در حاشیه افتتاح نخستین دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در شهرستان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جامعه نابینایان استان یزد از سال 1375 آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: این جامعه با 37 عضو کار خود را آغاز کرد و هم‌اکنون یکی از موفق‌ترین تشکل‌های جامعه نابینایان کشور است.

محمدحسین کبیری بیان کرد: در حال حاضر 280 نفر از واجدان شرایط از جامعه نابینایان، زیر پوشش جامعه نابینایان استان یزد هستند.

وی خاطرنشان کرد: در استان یزد 5 هزار نفر نابینای مطلق و 10 هزار نابینای ضعیف یا کم‌بینا وجود دارد.

کبیری با بیان اینکه اردکان نخستین شهرستانی است که دفتر جامعه نابینایان در آن افتتاح شده است، اظهار داشت: در شهرستان اردکان 96 نابینا و کم‌بینا وجود دارد که بزرگترین مشکل آنان بیکاری است.

وی بیان کرد: شهرستان میبد از نظر اشتغال نابینایان از بهترین وضعیت در استان برخوردار است اما در سایر شهرستان‌ها خلأ بزرگی از این نظر وجود دارد.

کبیری نرخ بیکاری جامعه نابینایان استان یزد را 50 درصد اعلام کرد و یادآور شد: از بین 280 عضو جامعه نابینایان استان یزد، 65 نفر بیکار وجود دارد که حل این مشکل همراهی مسئولان و توجه آنان به جامعه نابینایان را می‌طلبد.

وی با تقدیر از زحمات محبوبه خدایی در راه‌اندازی دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان در اردکان اظهار داشت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر وی، این نمایندگی در اردکان افتتاح و راه‌اندازی شد.

کبیری اظهار امیدواری کرد: دفتر نمایندگی جامعه نابینایان استان یزد در اردکان پیگیر مسائل، مشکلات و مطالبات جامعه نابینایان و کم‌بینایان شهرستان اردکان باشد.

در این مراسم مقرر شد تمام اعضای جامعه نابینایان شهرستان اردکان در نشستی با مسئولان شهرستان مسائل و مشکلات خود را بازگو کنند.

نخستین دفتر شهرستانی جامعه نابینایان استان یزد در شهرستان اردکان امروز با حضور امام جمعه اردکان، بخشدار مرکزی و اعضای هیئت مدیره جامعه نابینایان استان یزد افتتاح شد.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول