اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

جشنواره ملی کوثر پرفروغ آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: جشنواره فرهنگی و هنری کوثر پرفروغ با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در قم فعالیت خود را آغاز کرد.

جشنواره ملی کوثر پرفروغ آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، جشنواره ملی فرهنگی و هنری کوثر پرفروغ با حضور دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز فعالیت خود را آغاز کرد.

حجت‌الاسلام سعید روحانی، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان قم ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری کوثر پرفروغ، از خواهران عضو کانون‌های فرهنگی و هنری سراسر کشور خواست که حضور در قم را غنیمت بشمارند.

سید مرتضی اسماعیلی‌طبا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز در این مراسم برگزاری جشنواره کوثر پرفروغ را حرکتی مبارک خواند و تقارن برگزاری این جشنواره با سالروز ورود حضرت معصومه(س) را به فال نیک گرفت.

حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هم دیگر سخنران این مراسم بود که طی سخنانی هجرت پیامبر اکرم(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین(ع) از مدینه به مکه و صحرای کربلا، هجرت امام رضا به توس و هجرت حضرت معصومه به قم را از وقایع مهم تاریخ ذکر کرد.

این جشنواره در 10 رشته ویژه بزرگسالان و خردسالان شامل عکاسی، نقاشی، خوشنویسی، مقاله‌نویسی، وبلاگ‌نویسی و آثار ابتکاری برگزار شده است.

557 اثر از 19 استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که بیشترین آثار از استان قم و خراسان شمالی بوده است که از میان آثار ارسالی 57 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

در اختتامیه این جشنواره کارگاه عملی برای رشته‌های عکاسی، نقاشی و خوشنویسی برگزار می‌شود و در هر رشته از سه نفر برگزیده و افراد شایسته تقدیر تجلیل می‌شوند.

دیدار با مراجع، بازدید از کارگاه ساخت ضریح امام حسین، بازدید از بیت‌النور محل اقامت حضرت معصومه(س) در قم و بازدید بیت امام خمینی(ره) از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

همچنین نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره در گالری شمسه واقع در خیابان شهید فاطمی برگزار شده است.

اختتامیه جشنواره کوثر پرفروغ با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 28 بهمن در سالن شهید آوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول