اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خبر داد

تدوین بانک اطلاعات صنعتی و ظرفیت‌سنجی کالاهای تولیدی در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن ‌گلستان از تدوین بانک اطلاعات صنعتی و ظرفیت‌سنجی کالاهای تولیدی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

تدوین بانک اطلاعات صنعتی و ظرفیت‌سنجی کالاهای تولیدی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضان بهرامی صبح امروز در حاشیه جلسه صنعتگران استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: اجرای ضوابط مدیریت واردات در راستای حفظ تولید و اشتغال داخلی بسیار مهم است که باید از سوی دولتمردان در اولویت قرار داده شود.

وی خواستار حمایت همه‌جانبه توسعه تولید و اشتغال مولد از سوی دولت شد و خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ثبات در بازار ارز، نقش کلیدی در تولید و برنامه‌ریزی‌های صنعتی ایفا می‌کند، از طریق کارشناسی اقتصادی می‌توان تعیین نرخ منطقی ارز مرجع و زمینه حذف بازار غیررسمی ارز را فراهم کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان تصریح کرد: با توجه به نامناسب بودن برخی مولفه‌های محیط کسب و کار، ضمن تسریع در روند اصلاحات قانون کار، نیاز است نسبت به کاهش نرخ بیمه تامین اجتماعی سهم کارفرما در قانون بودجه سال 1391 تلاش شود.

بهرامی یادآور شد: با توجه به مشکلات تامین مواد اولیه از خارج و در راستای افزایش و تداوم توانمندی‌های تولیدی بنگاه‌ها، لازم است مفاد مواد 28 و 78 قانون بودجه سال 1390 در قانون بودجه سال 1391 تمدید شده و افزون بر آن تقسیط بدهی‌های معوقه مربوط به طرح‌های زودبازده نیز مشمول ماده 28 قرار بگیرد. 

وی در خصوص لزوم دستیابی به راهکارهای کاهش قیمت تمام ‌شده و رقابتی کردن کالاهای تولیدی و همچنین ضرورت اجرای قانون ملی هدفمندی یارانه‌ها ابراز داشت: اگر سهم یارانه ‌بنگاه‌های تولیدی از قانون مذکور افزایش و به صورت فراگیر به تمام بنگاه‌های تولیدی تخصیص داده شود همچنین مشوق‌های صادراتی نیز به تناسب ما به التفاوت تورم داخلی و خارجی تعیین و به موقع پرداخت شود می‌تواند به توسعه صنعتی استان کمک کند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان افزود: با توجه به فشارهای سیستم بانکی بر بنگاه‌های تولیدی در ارتباط با وصول مطالبات و عدم امکان پرداخت به موقع اقساط معوقه، نیاز است به خاطر صیانت از روند تولید و اشتغال و ممانعت از تعطیلی بنگاه‌های فعال، سیستم بانکی از ممنوع‌الخروج کردن تمام مدیران بنگاه‌های ساعی و فعال بدهکار خودداری کند.

بهرامی متذکر شد: با توجه به تمرکز تصمیم‌گیری‌ها در پایتخت و طولانی بودن روند تصمیم‌گیری‌های تولیدی و اقتصادی، اگر اختیارات و مسئولیت‌های ستاد تسهیل و امور پشتیبانی واحدهای تولیدی و همچنین اختیارات و مسئولیت‌های کارگروه حمایت از تولید به سطح استانی تفویض شود روند توسعه صنعتی، شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی در پایان از تدوین بانک اطلاعات صنعتی و ظرفیت‌سنجی کالاهای تولیدی استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بنا داریم تا با ارزیابی توانمندی‌ها و ضعف‌های واحدهای تولیدی، صادراتی و اولویت‌های صنعتی به عنوان زیرساخت‌های آمایش صنعتی استان، قدم‌های خوبی در این راستا برداریم.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول