اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیگیری یک خبر/

احتمال وقوع خطرات جبران‏ناپذیر در شبه پیست‏های اطراف تهران

خبرگزاری فارس: یک کارشناس ورزش‏های کوهستانی از احتمال وقوع خطرات جبران‏ناپذیر در شبه پیست‏های اطراف تهران خبر داد.

احتمال وقوع خطرات جبران‏ناپذیر در شبه پیست‏های اطراف تهران

علی آمارلو امروز در خصوص حوادث شبه پیست خطرساز پردیس در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، به تشریح ویژگی‏های پیست استاندارد و وجه تمایز آن با شبه پیست‏های حواشی تهران پرداخت.

وی خاطرنشان کرد: پیست اسکی استاندارد مستلزم داشتن شرایط خاصی است.

این کارشناس ورزش‏های کوهستانی ادامه داد: شیب مطابق با طول مسیر، وجود سامانه‏های بالابر، نصب حفاظ نگهدارنده در انتهای پیست و دوری از نواحی پرتگاهی از جمله اصلی‏ترین ویژگی‏هایی است که یک پیست استاندار باید از وجود آنها برخوردار باشد.

آمارلو در خصوص استفاده از تیوپ و دیگر وسایل غیر حرفه‏ای تفریحات زمستانی خاطرنشان کرد: در مراکز حرفه‏ای و استاندارد ورزش‏های زمستانی در کشور، استفاده از تیوپ یا تکه‏ای نایلون در همه مسیرهای پیست امری غیرمجاز تلقی می‏شود.

این کارشناس ورزش‏های کوهستانی افزود: اماکن اختصاص یافته به تفریحاتی از این دست نیز باید از ویژگی‏هایی همچون ایجاد محدودیت در طرفین، تفکیک مسیر نفرات در حال حرکت به بالا و پایین پیست و محوطه توقف وسیع در انتهای مسیر بهره‏مند باشند.

وی پیرامون خطرات انجام ورزش‏های زمستانی در پیست‏های غیراستاندارد یادآور شد: متاسفانه حوادث دلخراش و گاهی غیر قابل جبرانی با انجام تفریحات زمستانی در شبه پیست‏های غیراستاندارد حواشی استان تهران از جمله شمال شرق این استان مشاهده شده است.

این کارشناس ورزش‏های کوهستانی افزود: از این رو توصیه کارشناسان امر، پرداختن به ورزش‏هایی از این دست در پیست‏های استانداری مانند آبعلی است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول