اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در کشور

آزمون مشاوره نوین در خراسان رضوی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آزمون بزرگ و تاثیرگذار مشاوره نوین در استان برگزار می‌شود.

آزمون مشاوره نوین در خراسان رضوی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم محمدی ظهر امروز در نشست خبری آزمون‌های ملی مشاوره‌ای در مشهد اظهار داشت: این آزمون برای نخستین‌بار به طور آزمایشی در استان اصفهان برگزار شد.

وی بیان داشت: آزمون بزرگ مشاوره نوین برای 90 هزار دانش‌آموز پایه اول دبیرستان استان خراسان رضوی برگزار می‌شود که کنکوری است برای شناخت، حمایت و هدایت استعدادهای دانش‌آموزان که در پایان سال تحصیلی بتوانند انتخاب رشته صحیح داشته باشند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ارتباط با برگزاری آزمون بیان داشت: این آزمون جمعه بیست و هشتم بهمن ماه؛ همزمان با سراسر کشور در این استان اجرا می‌شود و هم اینک270 هزار برگه پاسخنامه، آماده شده و هر دانش‌آموز 32 صفحه پرسش را پاسخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه این آزمون 115 دقیقه است، افزود: تمام دانش‌آموزان پایه اول متوسطه باید در این آزمون شرکت کنند و فعلا برنامه‌ای برای غایبان وجود ندارد.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: به زودی گروه مشاوره در امور تربیتی، تبدیل به اداره مشاوره می‌شود و در ادارات نیز کارشناس مسئول پیگیر امور مشاوران مدارس هستند.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان رضوی بیان داشت: این طرح برای 24 هزار دانش‌آموز و در 682 کلاس این استان اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: انتخاب 70 درصد مدارس اولویت‌دار پسرانه و 30 درصد دخترانه، در زمینه‌ رفتارهای پرخطر؛ در حداقل سه کلاس برای مجریان طرح از برنامه‌های اجرایی این طرح است.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی خراسان رضوی افزود: انجام تئاتر، مسابقات مختلف، نمایش فیلم، بازدید، روزنامه دیواری از دیگر فعالیت‌هایی است که مجریان و دانش‌آموزان می‌توانند از آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این طرح برای نواحی 6 مشهد، منطقه تبادکان و شهرستان‌های تربت‌حیدریه و تربت‌جام، چناران، خواف، طرقبه، گناباد، نیشابور، خوشاب و درگز در حال انجام است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول