اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه ارومیه:

انتخابات مجلس تجلی مردم‌سالاری دینی است

خبرگزاری فارس: مدیر حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی مردم‌سالاری دینی در دایره حکومت و نظام اسلامی است.

انتخابات مجلس تجلی مردم‌سالاری دینی است

غلامحسین صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: امروزه برگزاری مناظرات صمیمی انتخاباتی محل مناسبی برای تبلیغ و تشخیص صلاحیت نامزدهاست که در کشور ما نیز در حال رواج است که از این راه می‌توان بهترین انتخاب‌ها را انجام داد و نامزدها نیز می‌توانند به سوالات مردم پاسخ دهند.

وی با اشاره به تاکید امام راحل در خصوص قرار گرفتن مجلس شورای اسلامی در راس همه امور، افزود: مجلس شورای اسلامی از جایگاه بسیار ارزشمندی در نظام اسلامی برخوردار است، این مجلس علاوه بر فعالیت قانون‌گذاری بازوی نظارتی بسیار مهم کشور محسوب می‌شود.

صادقی گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی مردم سالاری دینی در دایره حکومت و نظام اسلامی است، اگر به دنبال افزایش کارایی این مجلس هستیم باید افرادی با تدین و تخصص عالی در آن حضور یابند تا از این طریق بهترین تصمیمات برای کشور اتخاذ شود.

استاد حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تصریح کرد: برخی افراد به این بهانه که شاید نتوانند بهترین انتخاب را داشته باشند و یا توان شناخت حقیقی افراد را ندارند خود را از صحنه انتخابات کنار می‌کشند که این کار نه عقلی است و نه شرعی، بلکه کسانی که می‌توانند به عنوان رای دهنده و نامزد، وارد این عرصه شوند نباید از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند.

وی توجه به ملاک‌های حقیقی انتخاب نمایندگان شایسته ملت را امری ضروری دانست و تاکید کرد: در انتخاب فرد اصلح باید به مواردی همچون سابقه افراد، دیانت، ثبات قدم و صلابت در فکر و اندیشه و عمل و تقوای فردی و اجتماعی نامزدها توجه شود.

صادقی اضافه کرد: پرس‌و‌جو و تحقیق در زمینه سابقه و شخصیت نامزدها از افراد آگاه و دلسوز و حتی مراجع و موسسات مختلف می‌تواند مردم را در تشخیص بهترین افراد کمک کند.

وی با بیان اینکه امروز کشور ما به مجلسی قوی و با نشاط نیازمند است، تصریح کرد: نمایندگان ملت باید دارای دیانت، تخصص، روحیه تحمل‌پذیری و پاکی و صفای باطن باشند تا بتوانند نماینده شایسته‌ای برای مردم انقلابی و مسلمان ایران باشند.

وی حوزویان و دانشگاهیان را از جمله اقشار تاثیر گذار در بصیرت‌افزایی جامعه خواند و گفت: افرادی که صلاحیت آن‌ها از سوی شورای نگهبان تایید شده یک مرحله اصلی را که تشخیص سلامت اجتماعی و اعتقادی است را طی کرده‌اند و انتخاب مردم در مرحله بالاتر یعنی انتخاب بهترین‌ها انجام می‌شود که در این عرصه طلاب، علما و اساتید دانشگاه می‌توانند ملاک‌هایی که رهبر انقلاب در خصوص بهترین نامزدها ارائه کرده‌اند برای مردم بیان کنند.

صادقی برگزاری نشست‌های گروهی انتخاباتی و بیان دیدگاه‌ها و طرح‌های کاندیداهای مجلس شورای اسلامی را از راهکارهای مناسب برای تشخیص بهتر و صرفه‌جویی از هزینه‌های هنگفت تبلیغاتی عنوان و خاطرنشان کرد: می‌توان در فضایی صمیمی در هر منطقه این افراد را در کنار هم قرار داد تا هر یک به بیان نظرات و برنامه‌های خود در راه توسعه کشور بپردازند.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر افرادی که می‌دانند نامزد یا نامزدهای دیگر از آنها اصلح هستند بنا به وظیفه اخلاقی و شرعی از نامزدی خود انصراف دهند تا سبب شکسته‌شدن آرای افراد لایق نشوند چرا که این عمل جلوه‌ای زیبا از تقوای فردی و اجتماعی است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول