اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقالات همایش ملی فقه حکومتی فراخوان شد

همایش "ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی" برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم مقام شورای فقه و اصول موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) از فراخوان مقالات همایش ملی فقه حکومتی خبر داد و گفت: نخستین همایش فقه حکومتی با عنوان "ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی" خردادماه برگزار می‌شود.

همایش "ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی" برگزار می‌شود

علی محمد قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر پرداختن حوزه‌های علمیه به همه زوایای مسائل فقه حکومتی و بررسی چالش‌های پیش روی حکومت اسلامی، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)مصمم شد مسائل مربوط به فقه حکومتی را مورد بررسی قرار دهد.

وی خاطر نشان کرد: به همین دلیل از صاحبنظران و اساتید حوزه‌های علمیه دعوت شد در همایشی این مسائل را مورد بررسی قرار دهند اما وقتی کمیته برگزاری همایش بسیاری از این مسائل را مورد بررسی قرار داد متوجه شد امکان تبیین همه زوایای مسائل مربوط به فقه حکومتی در یک همایش میسر نیست، بنابراین تصمیم گرفت همایش‌های متعددی در این راستا برگزار کرده تا به منویات رهبری عمل کند.

قائم مقام شورای فقه و اصول موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ابراز داشت: همایش ملی فقه حکومتی به همت شورای فقه و اصول موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خردادماه سال آینده در قم برگزار می‌شود.

وی افزود: مقدمات برگزاری این همایش ملی انجام شده و فراخوان مقالات نیز در محورهای مختلف منتشر شده که صاحبنظران و اساتید حوزه تا 20 فروردین ماه سال 91 مهلت دارند مقالات خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

قاسمی تصریح کرد: «چیستی فقه حکومتی»، «چرایی و ضرورت فقه حکومتی»، «سیر تاریخی فقه حکومتی شیعه»، «نظام موضوعات و مسائل فقه حکومتی»، «فقه پول و بانک»، «فقه بازارهای سرمایه»، «فقه روابط بین‌الملل»، «فقه حقوق بشر»، «فقه حقوق زنان»، «فقه اقلیت‌های دینی»، «فقه رسانه»، «شخصیت حقوقی سازمان‌ها با رویکرد فقهی» و «فقه و محیط زیست» از جمله محورهای شاخص این همایش و فراخوان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این مصاحبه‌هایی هم با اساتید درس خارج حوزه و بزرگان حوزوی در دست اقدام است که به صورت کتاب منتشر می‌شود، همچنین مقالات برگزیده نیز در کتابی به چاپ می‌رسد.

عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی(ره) عنوان داشت: به دلیل وفور موضوعات فقه حکومتی و عدم گنجایش موضوعات آن در یک همایش قرار شد تا سلسله همایش‌هایی با عنوان فقه حکومتی برگزار شده و در هر همایش نیز موضوعات خاصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نخستین همایش از سلسله همایش‌های فقه حکومتی نیز خردادماه سال آینده با عنوان «ظرفیت‌های فقه جواهری در قلمرو فقه حکومتی» در تالار اجتماعات موسسه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

علاقمندان به شرکت در فراخوان مقالات این همایش باید مقالات خود را تا 20 فروردین ماه سال 91 بر اساس محورهای ذکر شده حداکثر در 30 صفحه 300 کلمه‌ای در محیط word حروف‌چینی و از طریق پست الکترونیک به نشانیhamayesh@qabas.net  ارسال کنند.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 2113429-2909099-0251 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول