اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سابق انجمن کوهنوردان ایران:

عضویت 4 هزار نفر در انجمن کوهنوردان ایران

خبرگزاری فارس: رئیس سابق انجمن کوهنوردان ایران از عضویت چهار هزار نفری علاقمندان و کوهنوردان در این انجمن کشوری خبر داد.

عضویت 4 هزار نفر در انجمن کوهنوردان ایران

عباس محمدی در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل بیان داشت: کوه یک نعمت خدادادی است که بهترین مکان برای تفریح، ورزش و تجدید قوای جسمانی و روحی است.

وی افزود: مازندران بزرگ‌ترین قله کشور را در خود جای داده و قله مرتفع دماوند در بخش لاریجان آمل هر ساله میزبان کوهنوردان و دوستداران طبیعت از نقاط مختلف کشور است.

محمدی با اشاره به اینکه مازندران یکی از نمایندگی‌های فعال کشور در انجمن کوهنوردان ایران است، گفت: در کل کشور حدود 4 هزار نفر عضو فعال انجمن کوهنوردان ایران هستند که در 40 گروه تقسیم‌بندی شده‌اند.

این مسئول با اعلام اینکه این انجمن 35 نمایندگی فعال در سطح کشور دارد، بیان داشت: کوهنوردی شور و نشاط ویژه‌ای بین افراد مختلف و اقشار ایجاد می‌کند و باعث تجدید قوای افراد می‌شود.

رئیس کمیته دیده‌بان طبیعت کوهستان ایران، مازندران را پیشتاز نمایندگی‌های این انجمن در بین استان‌های کشور دانست و بیان داشت: مردم این استان فعالیت زیادی در صعود به کوه و حفظ و نگهداری آن دارند.

محمدی در مورد کمیته دیده‌بان کوهستان ایران یادآور شد: هدف این کمیته حفاظت از طبیعت، حفظ شرایط خاص فیزیکی و طبیعی آن، صعود به قلل مرتفع کشور و جذب اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان برای کوهنوردی و روی آوردن به کوه است.

وی تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف پاک‌سازی، گزارش تخریب و آلوده‌سازی طبیعت به منظور جواب خواستن از مسئولان تا کمک حالی برای ماندگاری طبیعت بکر باشیم، رفع آلودگی و تخریب از مهم‌ترین اهداف ما است.

این مسئول در پایان، اعضای کمیته دیده‌بان کوهستان ایران را همان اعضای انجمن کوهنوردان کشور دانست که به دنبال هدفی واحد هستند.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول