اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور:

آسیب‌های اجتماعی بزرگترین تهدید برای انقلاب است

خبرگزاری فارس: دبیر کل جمعیت هلال احمر کشور آسیب‌های اجتماعی را بزرگترین تهدید برای انقلاب دانست و گفت: آسیب در هر جایی از جامعه ظهور کند خبری از معنویت در آنجا وجود ندارد.

آسیب‌های اجتماعی بزرگترین تهدید برای انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، طاهر رستمی عصر امروز در نخستین جشنواره مروارید عفاف و حجاب که در مرکز همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اینکه زیربنای حجاب نیازمند دگرگونی و افزایش بینش دینی است، گفت: برای اینکه بتوانیم راه و روش دگرگونی را پیدا کنیم باید بینش خود را افزایش دهیم و کسانی که این راه را رفتند و ارزش‌ها را یافتند، توانستند توانمندی‌های خود را محک بزنند.

وی افزود: اگر کسی هم خودش نخواهد ارزش‌ها را پیدا کند و تلاش و بررسی در این زمینه نداشته باشد هرگز راه تعالی و معنویت را پیدا نمی‌کند.

رستمی با اشاره به اینکه امروزه حجاب یک امر فردی نیست و به خود انسان تعلق ندارد، ادامه داد: حجاب یک امر گروهی و جمعی است به طوری که هر فردی می‌تواند آثار برکت معنوی و ارزش‌های دینی آن را در جامعه ببیند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در جامعه ما حجاب فقط برای زنان تعریف نشده است، بلکه حجاب هم برای مردان و هم برای زنان است.

وی اظهار داشت: حجاب زن تنها مختص خود او نیست و اختصاص به جامعه‌ای دارد که در آن زندگی می‌کند و کسی حق ندارد سیستم جامعه را برهم بزند زیرا مرد و زن هر دو متعلق به جامعه هستند.

رستمی با اشاره به اهمیت مقوله حجاب و سلامت در جامعه بیان داشت: جامعه ما با حفظ و رعایت حجاب می‌تواند سلامت را تکمیل کرده و در راه رشد و توسعه گام بردارد.

دبیر کل جمعیت هلال احمر ابراز کرد: ما باید آنچه را مردم در خصوص حجاب نیاز دارند با استفاده از راهکارهای درست، اصولی و قابل اجرا تامین کنیم و به گونه‌ای عمل کنیم که طرح‌های اجتماعی پاسخگوی نیازهای مثبت آنان در جامعه باشد.

وی عنوان داشت: باید ارزش‌های دینی را رونق داده و فرهنگ سازی مناسبی در خصوص حجاب در جامعه ایجاد شود تا افرادی که در مقوله حجاب خدشه وارد می‌کنند ناخودآگاه در حلقه فرهنگی ما قرار گیرند.

رستمی در ادامه با بیان اینکه نیازمند توجه هرچه بیشتر به علوم قرآنی در تمام دستگاه‌های دولتی هستیم، گفت: امر به معروف و نهی از منکر بر همه مسلمانان واجب است و باید با استفاده از مشاورین حوزه علمیه و علمای دینی احادیث و علوم قرآنی را به منظور افزایش فرهنگ و حفظ ارزش‌های دینی در دستگاه‌های دولتی انجام دهیم.

دبیر کل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: آسیب‌های اجتماعی بزرگترین تهدید برای انقلاب است و در هر جایی که ظهور کند خبری از معنویت در آنجا وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: ما در جامعه کنونی نیازمند ارزش‌های دینی هستیم و اگر بخواهیم از این ارزش‌ها فاصله بگیریم انقلاب ما بیشتر مورد تهدید واقع می‌شود.

رستمی بیان داشت: جمعیت هلال احمر نیز می‌تواند با برنامه ریزی و مدیریت سازنده در مسائل فرهنگی و حفظ ارزش‌ها مسیر را برای داوطلبان فعالیت در این نهاد به عنوان یک سرباز باز کند.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در پایان عنوان کرد: مدیران اجرایی جسارت رفع آسیب‌های اجتماعی را در دستگاه‌های خود ایجاد کنند تا بتوانند سربازان خوبی برای اسلام و ولایت باشند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول