اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فردا

جشنواره ملی هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور در البرز برپا می‌شود

خبرگزاری فارس: پنجمین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور (مقدماتی المپیاد هنر) 25 الی 27 بهمن ماه جاری در استان البرز برپا می‌شود.

جشنواره ملی هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور در البرز برپا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی امور جشنواره‌های دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل دفتر مذکور گفت: این جشنواره در رشته‌های نمایشی، تجسمی، پویانمایی و فیلم در تئاتر شهر و مجموعه فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

موسی کشاورز از استقبال بی‌نظیر و حضور همه هنرستان‌های هنرهای زیبای وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و افزود: بر اولیا و اصحاب فضیلت پوشیده نیست که ساحت والای هنر، فرهنگ از مظاهر معرفت و بصیرت هستند و میان معرفت و فضیلت و هنر، نسبت و رابطه‌ای قدیمی وجود داشته است.

وی با اشاره به این که هنرمندان جوان رشته‌های مختلف تازه‌ترین دستاوردها و آفرینش‌های ذوقی خود را در این جشنواره به نمایش می‌گذارند، اظهار داشت: جامعه هنری کشور مفتخر است تا با اشتیاق فراوان در جهت تقویت بنیان و کشف ظرفیت‌های فرهنگی و هنری گام برداشته و تلاش همه‌جانبه هنرمندان جوان را در خلق آثار ارزشمند و فاخر هنری شاهد باشیم.

کشاورز بیان کرد: بیش از 2 هزار و 200 اثر تجسمی در رشته‌های تصویرسازی و چاپ، تذهیب و تشعیر، خط در گرافیک، رنگ روغن، ترکیب مواد، زغال، مداد رنگی، گواش، آبرنگ، طراحی، حجم، پاستل، آب مرکب، نقاشی ایرانی، معرق، عکاسی، پوستر و ... و در رشته تئاتر 21 نمایشنامه، در رشته پویانمایی 38 اثر و در رشته فیلم کوتاه (داستانی و مستند) 63 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی گفت: بعد از بررسی اولیه توسط هیئت انتخاب (متشکل از هنرمندان برجسته کشور) 630 اثر تجسمی انتخاب شده در نگارخانه اداره کل استان به نمایش گذاشته می‌شود و از مجموع آثار انیمیشن و فیلم کوتاه 34 اثر منتخب در تئاتر شهر کرج اکران خواهد شد و 9 تئاتر نیز از شهرهای قم، تبریز، خرم آباد، یاسوج، ساوه، کرمان و ... در تالارهای سیروس صابر و تئاتر شهر استان البرز به رقابت خواهند پرداخت.

کشاورز افزود: مراسم اختتامیه جشنواره بعد از ظهر پنجشنبه 27 بهمن ماه در تالار سیروس صابر با حضور هنرمندان، هنرجویان، هنرآموزان و مدیران هنرستان‌های هنرهای زیبای سراسر کشور و مسئولان فرهنگی، هنری و اجرایی استانی و کشوری برگزار و به برترین آثار در رشته‌های مختلف هنری دیپلم افتخار و تندیس جشنواره اهدا می‌شود.

مدیرکل امور جشنواره‌های دفتر آموزش و توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این جشنواره به اهتمام هنرمندان و خادمان فرهنگ و هنر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می‌شود.

نخستین جشنواره ملی و آثار و تولیدات دانشجویان مراکز علمی کاربردی فرهنگ و هنر سراسر کشور از 26 الی 28 اردیبهشت ماه 91 در استان هرمزگان (بندرلنگه) و نخستین جشنواره ملی آثار و تولیدات هنرجویان مراکز استانداردهای مهارتی کاردانش (فرهنگ و هنر) نیز از ششم الی هشتم خرداد ماه 91 در استان فارس (شیراز) برگزار خواهد شد.

کشاورز از قدمت و اهمیت هنرستان‌های هنرهای زیبای موسیقی سراسر کشور یاد کرد و از برگزاری سومین جشنواره موسیقی آثار و تولیدات هنرجویان هنرستان‌های هنرهای زیبای کشور تیر ماه 91 در فرهنگسرای نیاوران تهران خبر داد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول