اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی:

سن کشاورزان آذربایجان‌ شرقی بالای 50 سال است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان ‌شرقی گفت: متوسط سن کشاورزان استان بالای 50 سال بوده و از این رو باید تربیت جوانان و دانشجویان این سن اصلاح و ترمیم شود.

سن کشاورزان آذربایجان‌ شرقی بالای 50 سال است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی، مسعود محمدیان در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های مرکز آموزشی شهید سرداری با بیان اینکه فرزندان روستائیان و کشاورزان در اولویت جذب مراکز آموزش جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی قرار دارند، اظهار داشت: ماموریت سازمان جهاد کشاورزی استان ماموریتی بسیار سنگین است زیرا امنیت غذایی و تولید محصولات کشاورزی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصادی استان شناخته شده است، افزود: امروز هرچه در بخش کشاورزی سرمایه‌گذاری کنیم اثرات آن متوجه توسعه اقتصادی استان و رفاه عمومی جامعه خواهد بود. 

محمدیان با بیان اینکه در مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان و مرکز آموزش شهید سرداری به عنوان متولی هدایت و حمایت از فعالیت‌های آموزشی ترویجی در استان نقش مهمی را ایفا می‌کنند، تصریح کرد: آموزش کشاورزی در کشور امروزه یک سیر صعودی را به خودش اختصاص داده اما هنوز اقدامات زیادی باید صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه برای جذب دانشجویان به مراکز آموزش کشاورزی باید دقت کرد و اولویت اول با روستازادگان و کشاورزادگان باشد، ادامه داد: متوسط سن کشاورزان استان بالای 50 سال بوده و باید با تربیت جوانان و دانشجویان این سن اصلاح و ترمیم شود.

محمدیان با بیان اینکه رکن اصلی توسعه پایدار کشاورزی آموزش است، گفت: رویکرد اصلی آموزش‌های کشاورزی باید کشاورز محور و کاربردی باشد.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول