اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس پیش‌بینی‌ها

نوروز امسال 5هزار نفر به بافق سفر می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار بافق گفت: پیش‌بینی می‌شود در تعطیلات نوروز امسال بیش از 5هزار نفر به شهرستان بافق سفر کنند.

نوروز امسال 5هزار نفر به بافق سفر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بافق، علیرضا صمدی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق با اشاره به وجود جاذبه‌های طبیعی و آثار تاریخی بسیار در این شهرستان اظهار داشت: با توجه به افزایش مسافران نوروزی، برنامه‌ریزی شایسته و ایجاد تسهیلات لازم برای آسایش، آرامش و تفریح گردشگران و مسافران نوروزی در ایام عید نوروز ضروری است.

وی با بیان اینکه در نوروز 90 نسبت به نوروز 89 تعداد مسافران نوروزی افزایش 35 درصدی داشته است، افزود: امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بافق در ایام تعطیلات نوروز 91 میزبان افزون بر 5هزار مسافر نوروزی باشد.

معاون فرماندار بافق، آب و هوای مساعد، مجموعه دیدنی آهن شهر، کویر و شن‌های روان، بناهای زیبا با سبک معماری اسلامی، گنبد منحصر به فرد امامزاده عبدالله، قلعه تاریخی باقرآباد و صادق‌آباد، پیر قطرم و ده‌ها جاذبه طبیعی و تاریخی همچنین میهمان‌نوازی مردمان بافق را عامل اصلی جذب مسافران و گردشگران نوروزی به این منطقه خواند.

صمدی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا از هم‌اکنون شهر بافق و روستاهای تابعه را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی فراهم کنند.

وی اسکان مسافران و رفاه حال خانواده آنها را مهم دانست و بیان کرد: دستگاه‌هایی همچون آموزش و پرورش، شهرداری، هلال احمر و مدیریت آهن شهر باید مدارس و اماکنی که سال قبل برای اقامت و آرامش مسافران نوروزی آماده کرده بودند را با پیش‌بینی 10 درصد اضافه‌تر برای نوروز 91 نیز مهیا کنند.

صمدی استقرار چادرهای راهنما در ورودی شهر را ضروری خواند و افزود: برای راهنمایی بیشتر مسافران لازم است کتابچه راهنما، بروشورهای حاوی نقشه و نام اماکن دیدنی و معرفی شهرستان تهیه شود و در اختیار میهمانان نوروزی قرار گیرد.

وی همچنین با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در نوروز سال 90 و بیان کلیت برنامه‌های پیشنهادی و پیش‌بینی شده ارگان‌های مختلف شهرستان بافق ابراز امیدواری کرد: این ستاد در نوروز 1391مطلوب‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌ها را برای گردشگران رقم بزند.

به گزارش فارس، در این جلسه مصوب شد تمام فعالیت‌ها با هدایت و راهبری ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بافق در قالب هشت کمیته پیگیری شود و مجموعه‌های مختلف با حضور در کمیته‌های هشتگانه ضمن مشارکت در تصمیم‌سازی، در اجرای برنامه‌ها همکاری کنند.

نظافت شهر، بررسی جاده‌های فرعی و اصلی، جلوگیری از هرگونه حفاری از اول اسفند تا 15 فروردین سال بعد، انتقال نخاله‌های ساختمانی به مکان‌های دوردست خارج از شهر، ساماندهی نمازخانه‌های بین‌راهی و نظافت مساجد سطح شهر، تهیه و تنظیم برنامه کشیک ارائه دهندگان خدمات به مسافران از قبیل تعویض روغنی‌ها، تعمیرگاه و آپاراتی‌ها، آمادگی هلال احمر و اورژانس و راهنمایی و رانندگی و پلیس راه برای مواقع اضطراری از تصمیم‌های اتخاذ شده در نخستین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بافق بود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول