اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهره‌برداری آبفا چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ارتقا کیفیت آب مصرفی مشترکان چهار محال و بختیاری

خبرگزاری فارس: معاون بهره‌برداری شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال این حوزه برای ارتقای کیفیت آب موردنیاز شهروندان شستشوی مخازن و نوسازی چاه‌های آب را انجام می‌دهد.

ارتقا کیفیت آب مصرفی مشترکان چهار محال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، نبی‌الله پورعبدالله ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات آب شرب استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: به ‌منظور ارتقای کیفیت آب شرب توزیعی در شهرهای استان تاکنون 128 هزار مترمکعب مخازن ذخیره آب شرب در شهرهای مختلف استان شستشو شده است.

وی افزود: با نزدیک‌شدن به ماه‌های پایانی سال این حوزه برای ارتقای کیفیت آب موردنیاز شهروندان علاوه بر شستشوی مخازن و نوسازی چاه‌های آب روزانه علاوه بر کنترل میزان کلر موجود در آب به‌صورت مرتب آزمایشات لازم را برروی آب خام چاه‌ها نیز انجام می‌دهد.

پورعبدالله بر ضرورت اجرای پوشش مناسب کنتورهای آب از سوی مردم تأکید کرد و گفت: با توجه به کاهش شدید دمای هوا لازم است مشترکان روی کنتورها و تاسیسات آبرسانی منزل خود را با عایق مناسب پوشش دهند تا از یخ‌زدگی آنها جلوگیری شود.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری افزود: در صورت یخ‌زدن کنتور و دیگر تاسیسات علاوه بر قطع‌شدن جریان آب ممکن است شبکه‌ها دچار ترکیدگی شده و خسارات زیادی به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوا در برخی از شهرهای استان به زیر صفر رسیده و سال گذشته نیز به همین علت تعدادی از مشترکان به‌دلیل یخ‌زدگی تاسیسات داخل ساختمان دچار مشکلات شدند.

پورعبدالله بر ضرورت کنترل کیفی آب تأکید کرد و با بیان اینکه صاف کردن یا فیلتراسیون یک روش فیزیکی برای حذف ذرات معلق از آب است، گفت: این ذرات معلق می‌توانند مواد معدنی، مواد آلی، میکروارگانیسم باشند.

وی ادامه داد: در صورتی که مواد معلق آب خیلی زیاد باشد، به منظور جلوگیری از انسداد فیلترها و افزایش راندمان آنها، لازم است قبل از فیلتراسیون از حوضچه‌های ته‌نشینی استفاده شود.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول