اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان خبر داد

گلستان بیشترین جنگل‎کاری را در کشور دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: گلستان بیشترین توسعه جنگل و جنگل‎کاری را در سطح کشور داشته است.

گلستان بیشترین جنگل‎کاری را در کشور دارد

حمید سلامتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: یک میلیون و 400 هزار هکتار عرصه‎های ملی وجود دارد که از 80 درصد سطح کشور، نزدیک به 70 درصد اراضی ملی در گلستان است.

وی با بیان اینکه 451 هزار هکتار عرصه جنگلی و 862 هزار هکتار اراضی مرتعی در گلستان وجود دارد، تصریح کرد: در عرصه‎های منابع طبیعی بیشتر به گونه‎های بومی پهن‎برگ پرداخته‎ایم و روی گونه‎های مثمر در این عرصه کار نمی‎شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به اینکه در بعضی از نقاط استان به ‎صورت پراکنده درخت گردو کاشته می‎شود، اذعان کرد: حتی در چند سال اخیر سازمان جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‎ها در خصوص کشت اراضی شیب‎دار، عرصه‎هایی از منابع طبیعی که خارج از محدوده جنگلی بوده در قالب ماده 3 قانون حفاظت به توسعه زیتون، گردو و فندوق تاکید شده است.

سلامتی یادآور شد: بیش از 53 هزار هکتار از جنگل‎کاری استان سوزنی‎برگ است که خوشبختانه اکنون دیدگاه سازمان و رویکرد خودمان نیز به توسعه گونه‎های بومی و پهن‎برگ معطوف شده است.

وی با بیان اینکه باید در عرصه‎های منابع‎طبیعی از اهرم‎های بازدارنده استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: منابع طبیعی و محیط زیست اصولا اگر عوامل بازدارنده نباشند باید احساس کنیم این دو عرصه، در حال تخریب هستند و این بازدارندگی در مقابل طرح‎های مختلف سبب می‎شود که از منابع طبیعی به ‎عنوان موانع طبیعی یاد شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان ابراز داشت: رویکردی که ما داریم این است که باید از ظرفیت منابع طبیعی برای توسعه به نحو مطلوب استفاده کرد و در دو تا سه‎ سال اخیر نیز در آنجایی که واقعا ظرفیت بهره‎برداری بهتر و یا کاربری مناسبی دارند، حرکت کنیم.

سلامتی اظهار داشت: در شمال استان با کمک ستاد سرمایه‎گذاری استان که زیرمجموعه استانداری و دستگاه‎های مختلفی که عضو این ستاد هستند طرح‎هایی را پیشنهاد داده تا بتوانیم سرمایه‎گذار در این زمینه وارد عمل کنیم.

وی عنوان کرد: طرح‎های تامین آب در شمال استان از طریق رودخانه اترک استفاده می‎شود همچنین برای آبیاری تحت‎فشار برنامه‎ریزی‎هایی شده تا بتوانیم از ظرفیت عرصه‎هایی که توان تولید را در بعضی از پروژه‎ها دارد از آن استفاده کنیم و حتی در بعضی جاها که اصلا پوشش و استعداد خوبی ندارد برای ایجاد شهرک‎های صنعتی و کارخانجات استفاده کنیم.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول