اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحرکات شورای همکاری خلیج فارس برای براندازی نظام بشار اسد

خبرگزاری فارس: وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن تدابیر سختگیرانه تحرکات خود را برای برکناری بشار اسد بیشتر کنند.

تحرکات شورای همکاری خلیج فارس برای براندازی نظام بشار اسد

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری"الیوم السابع"، وزرای خارجه کشورهای حوزه خلیج فارس ظهر دیروز قبل از برگزاری نشست اتحادیه عرب در قاهره گرد هم آمدند و همسو با سیاست های غرب تصمیم گرفتند علاوه بر در نظر گرفتن تدابیر سختگیرانه علیه سوریه با این کشور به طور کامل قطع رابطه کنند.

مقامات شورای همکاری در این نشست تاکید کردند که به دنبال خروج هیئت ناظران عرب از سوریه هرگونه روابط دیپلماتیک خود با دمشق را قطع و شورای انتقالی  را به رسمیت خواهند شناخت.

در این نشست که به ریاست سعود الفیصل وزیر خارجه عربستان برگزار شد بار دیگر بر طرح اتحادیه عرب علیه سوریه تاکید شد و اینکه اتحادیه عرب باید بار دیگر بر سازمان ملل فشار آورد تا علیه سوریه قطعنامه صادر کند و بر اساس آن بشار اسد از قدرت کناره‌‌گیری کند و اختیارات خود را به معاونش برگزار کند.

بر اساس اعلام منابع دیپلماتیک حوزه خلیح فارس ، وزرای خارجه شورای همکاری از اقدام روسیه و چین  در وتوی قطعنامه ضدسوری ابراز نارضایتی کردند.

وزیران شورای همکاری دیروز این تصمیمات خود را در نشست اتحادیه عرب مطرح کردند و طرحی درباره سوریه را بررسی کردند که بر اساس آن خواستار استقرار نیروهای حافظ صلح توسط شورای امنیت سازمان ملل شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول