اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پروفسور ناصر میرسپاسی:

فرهنگ منسجمی برای ارتقای نظام اداری در کشور وجود ندارد

خبرگزاری فارس: پروفسور ناصر میرسپاسی گفت: فرهنگ منسجمی برای ارتقای نظام اداری در کشور وجود ندارد.

فرهنگ منسجمی برای ارتقای نظام اداری در کشور وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، پروفسور ناصر میرسپاسی، استاد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران در سمیناری با عنوان " لزوم برنامه‌های میان رشته‌ای و کاربردی در آموزش عالی کشور " در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با اشاره به لزوم ارتقای کیفی آموزش عالی اظهار کرد: باید در جهت تغییر و بهبود مستمر ارتقای کیفی آموزش عالی که هم‌خوانی با بستر فرهنگی ایران دارد، گام برداریم.

استاد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران به نبود فرهنگ منسجم برای ارتقای نظام اداری در کشور اشاره و یادآور کرد: متاسفانه با کاهش چندین وزارتخانه تغییر زیادی در نظام اداری کشور رخ نداده چراکه دولت خواهان تغییر عمده در ساختارش نیست و بدنه دولت به هیچ عنوان کوچک نشده است.

پروفسور میرسپاسی افزود: باید یک تغییراتی را در جهت فعال کردن آموزش عالی و همسو کردن با بازار کار در ایران ایجاد شود و این امر نیاز به رشته‌های کاربردی بیشتری در آموزش عالی دارد.

وی تصریح کرد: متاسفانه نرخ بیکاران مقطع کارشناسی ارشد بیشتر از فارغ‌التحصیلان کارشناسی است و نرخ بیکاران مقطع کارشناسی بیشتر از دیپلم است و این مسئله نشان‌دهنده کاربردی نبودن رشته‌های وزارت علوم است.

وی یادآور کرد: برای مقیاس ارزشیابی دانشگاه، تعداد مقالات ISI مهم است اما کافی نیست، چراکه باید خروجی، کارآیی و کاربرد دانشگاه در جامعه نمود داشته باشد.

استاد دانشگاه آزاد علوم تحقیقات تهران، نرخ بیکاری رشته‌های علوم انسانی را بیشتر از سایر رشته‌ها دانست و گفت: باید یک بازنگری جدی در کم و کیف رشته‌های علوم انسانی در کشور ایجاد شود و بر اساس نیازهای بازار کار تجدید نظر و برنامه‌ریزی صورت گیرد.

وی ادامه داد: متاسفانه سیستم آموزش علوم انسانی کارآیی لازم را ندارند، چراکه اگر کسی کار بلد باشد بیکار نخواهد ماند، پس باید دانشگاه در کنار حوزه آموزش و پژوهش، حوزه پرورش و ایجاد رشته‌های بین رشته‌ای و کاربردی را در دستور کار خود دهد.

دکتر میرسپاسی در پایان گفت: این تغییرات سخت بوده اما شدنی است و نیاز به فرهنگ‌سازی عمومی دارد چراکه با این تغییرات به غیر از تاثیر ملی شاهد تاثیر جهانی خواهیم بود.

این مراسم با همکاری دانشکده مدیریت و زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد.

انتهای پیام/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول