اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای اجرای نیات واقفان

تولید محصولات با کیفیت اولویت موسسه موقوفات جنوب خراسان است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مؤسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان گفت: اولویت نخست این مؤسسه، اجرای نیات واقفان و تولید محصولات با کیفیت است.

تولید محصولات با کیفیت اولویت موسسه موقوفات جنوب خراسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، علی وطن‌دوست اظهار داشت: در طول سال جاری 278 تن پسته‌ تر و 53 تن و 937 کیلوگرم پسته خشک در باغات پسته این مؤسسه تولید شده است.

وی افزود: یک ‌هزار و 996 کیلوگرم گل زعفران، 820/18 کیلوگرم زعفران خشک، 6 تن و 820 کیلوگرم زیتون ،750 کیلوگرم روغن زیتون و هزار و 500 کیلوگرم عناب نیز از دیگر تولیدات این مؤسسه در  سال 90 بوده است.

مدیرعامل مؤسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان خاطرنشان کرد: هدف از تأسیس این مؤسسه، اداره، حفاظت و صیانت از اراضی و رقبات موقوفه و اجرای نیات واقفان و انجام عملیات کشاورزی بوده و در حال حاضر 2 هزار و 500 مستأجر طرف قرارداد با این مؤسسه هستند.

وی تصریح کرد: انجام اقدامات زراعی برای افزایش باروری درختان پسته، تولید و فرآوری دو محصول عمده و استراتژیک کشاورزی پسته و زعفران، انجام اقدامات لازم برای غنی‌سازی خاک و تأمین کود حیوانی، تجهیز باغات به سیستم‌های آبیاری مدرن و ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی مناسب از اهم اقدامات انجام شده در این مؤسسه است.

وطن‌دوست ادامه داد: احداث مجموعه‌ای برای نگه‌داری، فرآوری و بسته‌بندی پسته (ترمینال ضبط پسته)، انجام تحقیقات بازاریابی و توجه به امر صادرات محصول فرآوری شده، ایجاد حدود 787 هکتار باغ پسته در مجتمع باغات گناباد، ایجاد 62 هکتار باغ در مزرعه غدیر نهبندان و اجرای کانال سیمانی و لوله‌گذاری چاه‌ها نیز از دیگر اقدامات برای تولید محصولات با کیفیت بوده است.

وی اظهار داشت: دریافت لوح افتخار در زمینه مبارزه با«سن غلات» و هم‌چنین کسب لوح افتخار باغدار نمونه زیتون از افتخارات کسب شده مؤسسه موقوفات و کشاورزی جنوب خراسان درسال 1390 است.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول