اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با افتتاح راه اصلی اردبیل

30 درصد ترافیک راه اردبیل ـ آستارا کاهش یافته است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: با افتتاح راه اصلی اردبیل 30 درصد ترافیک راه اردبیل ـ آستارا کاهش یافته است.

30 درصد ترافیک راه اردبیل ـ آستارا کاهش یافته است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌ها و پروژه‌های در حال اجرای استان اردبیل از راه به عنوان زیرساخت توسعه تمام بخش‌ها یاد کرد و اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در بخش‌های کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات رونق روز‌افزون را شاهد باشیم باید بیشترین سرمایه‌گذاری را در حوزه راه شاهد باشیم که این توجه در سال‌های اخیر روز‌افزون بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات آغاز شده در بسیاری از بخش‌ها تفاوت استان با میانگین برخورداری کشوری تعدیل شده و ما یک روند رو به جلو در تکمیل پروژه‌های معطل مانده حتی 46 ساله را نیز شاهد هستیم که در این ارتباط جاده خلخال – پونل که یکی از زیباترین محورهای ارتباطی و گردشگری است تکمیل شده و در مرحله افتتاح است.

استاندار اردبیل با اشاره به حمایت منطقی مسئولان کشوری و استانی از ضرورت تکمیل راه اصلی اردبیل ـ سرچم یادآور شد: با بهره‌برداری از این راه 178 کیلومتری 30 درصد ترافیک راه اردبیل ـ آستارا کاهش یافته و یک امنیت و ایمنی تردد در دسترسی به بزرگراه زنجان ـ تهران و پیمودن 400 کیلومتر برای رسیدن به مرکز کشور را شاهد هستیم.

صابری بیان داشت: بهره‌برداری از این راه نه تنها سبب کاهش بار ترافیکی و تعدیل زمان سفر شده است بلکه اسباب یک سفر ایمن را نیز فراهم کرده و به کاهش مصرف سوخت نیز کمک کرده است.

این مسئول در مورد فعالیت راهسازی در حوزه روستایی نیز تصریح کرد: ما در سال 90 با توجه به دیر ابلاغ شدن اعتبارات در بسیاری از مسیرهای روستایی کار زیرسازی را انجام دادیم اما به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی در چند ماه اخیر امکان آسفالت این مسیر‌ها وجود نداشت که از ابتدای سال آینده این کار را به سرانجام رسانده تا میانگین برخورداری راه‌های روستایی استان از آسفالت به متوسط کشوری برسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با اشاره به وضعیت آموزش عالی در کشور و استان اردبیل در قبل و بعد از انقلاب اظهار داشت: در کل کشور قبل از انقلاب چند دانشگاه مرکزی در چند استان محدود کشور بود در حالی که امروز به لطف الهی و در سایه انقلاب اسلامی گسترش آموزش عالی غیر‌قابل باور و مقایسه با گذشته است.

صابری خاطرنشان کرد: استان اردبیل به دلیل آنکه سال 72 مستقل شده و استان جوانی است در این مسیر یک رشد فزاینده‌ای را شاهد بوده به طوری که اگر این استان قبل از استقلال تنها آموزشکده کشاورزی وابسته به دانشگاه تبریز داشت امروز دانشگاه‌های ما بیش از 100 هزار دانشجو دارند که در مقاطع مختلف جذب دانشجو کرده‌اند.

وی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیل با هشت دانشکده متفاوت و رشته‌های تخصصی با 9 هزار و 800 دانشجو فعالیت می‌کند و در کنار آن دانشگاه علوم پزشکی با 27 رشته و دانشکده‌های مختلف، پیام نور، آزاد، علمی ـ کاربردی و غیر‌انتفاعی جزو برکات و مولود انقلاب هستند که در حوزه تحصیلات تکمیلی و عالی عملکرد مناسبی داشته‌اند.

رئیس شورای اداری استان همچنین در مورد توزیع پروژه‌های افتتاح شده در دهه فجر در مناطق روستایی و شهری بیان داشت: 59 درصد پروژه‌‌ها در روستاها و 41 درصد در شهرها به بهره‌برداری رسید که این کار با توجه به سیاست دولت در توجه ویژه به مناطق ویژه و محرومیت‌زدایی و همچنین توجه به مراکز رو به توسعه بوده است.

 

تغییر وضعیت نیروهای طرحی با اولویت انتقال به مناطق محروم

صابری همچنین در مورد وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی گفت: بنا به تصمیم دولت زمینه تغییر وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی فراهم شده و از اول بهمن ماه هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد با قرارداد و تعهد جذب نیرو با شرکت‌های مختلف نیروی خود را در اختیار آنها قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان سخنان خود اظهار داشت: تغییر وضعیت نیروهای طرحی نیز با اولویت انتقال به مناطق محروم آغاز شده و پیش‌بینی می‌کنیم تا پایان امسال یک سر و ساماندهی واقعی را در حوزه نیروی انسانی در دستگاه‌های مختلف شاهد باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول