اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد

افتتاح سی‌ویکمین کارخانه خوراک دام در فارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح سی‌ویکمین کارخانه تولید خوراک دام در استان فارس خبر داد.

افتتاح سی‌ویکمین کارخانه خوراک دام در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مهرزاد خرد صبح امروز در مراسم افتتاح کارخانه کارخانه خوراک دام و طیور شرکت شام شام که با مشارکت بانک کشاورزی در سروستان به بهره‌برداری رسید اظهار داشت: این کارخانه سی‌و‌یکمین کارخانه خوراک دام در فارس است که می‌تواند 10 هزار تن خوراک دام را در یک سال تولید کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم ظرفیت خوراک دام فارس را به یک میلیون تن برسانیم، می‌توانیم پاسخگوی 12 میلیون دام سراسر در این استان باشیم.

خرد با مثبت خواندن رویکرد فعلی استفاده از خوراک دام بیان داشت: بروز خشکسالی اگر چه مشکلات بسیاری را به همراه آورد، اما یک فایده مثبت داشت و آن نیز روی‌ آوردن دامداران به استفاده کردن از خوراک دام بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این که هم‌اکنون زمینه خوبی برای سرمایه‌گذاری در مورد خوراک دام وجود دارد، افزود: در حال حاضر استفاده از خوراک دام رشد قابل ملاحظه‌ای پیدا کرده است که امیدواریم هم‌چنان ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به تهیه نقشه برای بیش از 400 واحد صنعتی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با تهیه و تدوین این نقشه‌ها کار جانمایی برای ایجاد این واحدهای صنعتی به درستی انجام گرفته و آماده ارائه به سرمایه‌گذران است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: یکی از راه‌های موثر افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی استفاده از گلخانه بوده و با توجه به مشکل کم‌آبی و اولویت کشت متراکم احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای فرصتی برای سرمایه‌گذاری در این استان است.

وی گفت: در حال حاضر دو سال است که زیرساخت‌های 13 سایت گلخانه فراهم شده و معطل سرمایه‌گذار هستیم.

خرد افزود: هم‌اکنون کلنگ احداث یکی از این گلخانه‌ها با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرستان سروستان به زمین زده شده و در آینده نزدیک شاهد احداث یکی از بزرگترین سایت‌های گلخانه‌ای در این استان هستیم که بی‌شک ظرفیت تولید گل در فارس ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول