اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انفجار در «پایتخت اقتصادی سوریه» برای تحریک مردم این شهر علیه اسد

خبرگزاری فارس: در حالی که شهر حلب در 11 ماه ناآرامی در سوریه یکی از آرام‌ترین شهرهای سوریه بود، روز گذشته با هدف تحریک مردم و به نوعی انتقام‌گیری از مردمی که از نظام کشورشان حمایت کردند، دو انفجار خونین روی داد.

انفجار در «پایتخت اقتصادی سوریه» برای تحریک مردم این شهر علیه اسد

به گزارش فارس، تلویزیون رسمی سوریه روز گذشته از وقوع دو انفجار تروریستی در شهر حلب واقع در شمال سوریه خبر داد.

حلب دومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و در حقیقت پایتخت اقتصادی سوریه به شمار می‌رود که در ماه‌های گذشته یکی از آرام‌ترین شهرهای این کشور بوده است.

به گفته برخی کارشناسان، از آنجا که مردم استان حلب به مانند بسیاری از شهرهای این کشور از نظام کشورشان حمایت می‌کنند، این انفجارهای خونین را نوعی انتقام افراد مسلح از مردم این شهر دانستند.

این انفجار در زمانی روی می‌دهد که کشورهای عربی مسئله و آرمان فلسطین را فراموش کرده‌اند و رژیم‌های عربی چشمان خود را بر روی طر‌ح‌های سریع و فوری اسرائیل برای اشغال و یهودی‌سازی قدس بسته‌اند و جولان سوریه هنوز اشغال است و در مقابل اعراب متحد غرب شده‌اند تا سوریه را از طریق ناآمنی و انفجارهایی از قبیل انفجارهای حلب هدف بگیرند و وحدت و امنیت آن را سلب کنند.

خبرگزاری رسمی سوریه سانا اعلام کرد، این دو انفجار تروریستی، صبح جمعه (10 فوریه) در مقر گردان نیروهای حفظ حاکمیت سوریه و  مقابل مرکز امنیت نظامی سوریه صورت گرفته است.

این انفجارها بیش از 25 کشته و بیش از 175 مجروح بر جای گذاشت. برخی منابع غیر رسمی آمار کشته‌ها را تا 60 نفر اعلام کردند.

انفجار اول در نتیجه یک بمب تعبیه شده در یک دستگاه خودرو در مقر نیروی امنیتی نظامی حلب رخ داد و انفجار دوم نیز در داخل یک دستگاه مینی بوس مقابل ساختمان محافظان نظام نزدیک پارکی به وقوع پیوست که خانواده‌های سوری برای صرف صبحانه در آن مکان حضور داشتند.

در حالی که رسانه‌های مختلف تصاویر مختلفی از حجم جنایت صورت گرفته امروز در حلب را نشان می‌دادند، هنوز هیچ طرفی مسئولیت آن را قبول نکرده بود اما برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که این انفجار تروریستی کار «ارتش آزاد سوریه» باشد.اما فرمانده این ارتش در نخستین واکنش به این حمله،  با شبکه سعودی "العربیة" گفت‌وگو کرد و دولت سوریه را مسئول این انفجار معرفی کرد.

"ریاض الاسعد" فرمانده ارتش آزاد سوریه دمشق را مسئول این انفجارها در حلب معرفی کرد و درباره جزئیات این اقدام گفت: نیروهای ارتش آزاد سوریه امروز با نیروهای امنیتی سوریه در مقابل مرکز امنیت نظامی در حلب درگیر شدند و اندکی پیش از انفجار محل را ترک کردند.

وی این انفجار را محکوم کرد و گفت که ارتش آزاد سوریه به هیچ وجه مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد.

این درحالی است که سایت "الاوسط" روز چهارشنبه 7 فوریه (18 بهمن) به نقل از روزنامه "دام برس" (DamPress news) نوشت: «ارتش سوریه ریاض الأسعد، سرهنگ سابق ارتش و موسس ارتش آزاد سوریه را در شهر "ادلب" دستگیر کرده است.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول