اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

200 کشته و زخمی در انفجار‌های تروریستی حلب سوریه + فیلم و عکس

خبرگزاری فارس: بر اساس آمارهای رسمی در دو انفجار تروریستی در نزدیکی مراکز امنیتی سوریه در شهر حلب ، 25 نفر کشته و 175 زخمی شدند که آمار تلفات آن به دلیل شدت این انفجارها در حال افزایش است.

200 کشته و زخمی در انفجار‌های تروریستی حلب سوریه + فیلم و عکس

به گزارش مانیتورینگ فارس، در پی وقوع 2 انفجار تروریستی در "حلب" که در مقر گردان نیروهای حفظ حاکمیت سوریه و مقابل مرکز امنیت نظامی سوریه صورت گرفت، تاکنون 25 نفر کشته و 175 نفر زخمی شدند.

این در حالی است که برخی منابع دیگر با اعلام اینکه آمار تلفات این حادثه در حال افزایش است، تعداد کشته شدگان را بیش از 60 نفر دانستند.

این انفجار‌ها که در حوالی ساعت 9 صبح به وقت محلی در منطقه "الحلب الجدید" به وقوع پیوست، به حدی مهیب بوده که صدای آن تا شعاع 20 کلومتری شنیده شده است.

انفجار اول در نتیجه یک بمب تعبیه شده در یک دستگاه خودرو در مقر نیروی امنیتی نظامی حلب رخ داد و انفجار دوم نیز در داخل یک دستگاه مینی بوس مقابل ساختمان محافظان نظام نزدیک پارکی به وقوع پیوست که خانواده‌های سوری برای صرف صبحانه در آن مکان حضور داشتند.

سرهنگ "عارف حمود" که از ارتش سوریه جدا شده است، اعلام کرد که «ارتش آزاد سوریه» مسئولیت  دو حمله انفجاری و تروریستی امروز در مقابل بخش امنیت نظامی و مقر گردان نیروهای حفظ حاکمیت سوریه در حلب را برعهده گرفته است.

وی مدعی شد که این حمله را با همکاری و هماهنگی برخی از عناصر امنیت نظامی سوریه که از این نیروها جدا شده و زمانی در این ساختمان کار می‌کرده‌اند، انجام داده است.

سوریه از اواسط ماه مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌هایی است. دمشق "قانون شکنان، خرابکاران و گروه‌های تروریستی مسلح" را عامل خشونت در این کشور دانسته و تاکید دارد که ناآرامی‌ها از خارج طراحی می‌شود.

امریکا، اخیرا تلاش کرد، به منظور تکرار جنگ لیبی این بار علیه دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، قطعنامه‌ای را در شورای امنیت سازمان ملل علیه این کشور به تصویب برساند. با وجود این، روسیه و چین این قطعنامه را وتو کردند.

 

برای مشاهده فیلم مربوطه اینجا کلیک کنید.

 

برای مشاهده تصاویر مربوطه اینجا کلیک کنید.

 

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول