اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میناب:

ایران توانایی موشک باران کردن مواضع دشمنان خود را دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه میناب با اشاره به نیاز ایران در زمان جنگ به جزئی‌ترین امکانات گفت: امروز قادریم در صورت تهدید، منافع دشمنانمان را موشک باران کنیم.

ایران توانایی موشک باران کردن مواضع دشمنان خود را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع مردم میناب با بیان اینکه تا کنون جامعه بشری سه نوع انقلاب را تجربه کرده، اظهار داشت: انقلاب‌هایی که وجه سیاسی و برای به دست گرفتن اوضاع رخ داده نظیر ملی شدن صنعت نفت نوع نخست این انقلاب‌ها است.

وی ادامه داد: انقلاب‌های اجتماعی که در آن تغییرات فرهنگی و سیاسی صورت می‌گیرد، ولی زیربنایی نیست نوع دوم از انقلاب‌های صورت گرفته در دنیاست که می‌توان به انقلاب مشروطه اشاره کرد.

امام جمعه میناب همچنین از انقلاب تاریخی به عنوان انقلاب تاثیرگذار و ماندگار در گذر زمان یاد کرد و افزود: انقلاب فرانسه و درگیری‌هایی که در شمال و جنوب آمریکا رخ داد از این نوع است که امروز نیز بشر در گوشه کنار دنیا شاهد آن است.

این مسئول نوع چهارم انقلاب را انقلاب شکل گرفته اسلامی در بهمن 57 معرفی و افزود: انقلابی که توسط امام شکل گرفت در هیچ قاموسی در دنیا نیامده و درباره آن صحبت نشده است.

معتمدی‌فر انقلاب اسلامی ایران را مبتنی بر آموزه‌های وحی معرفی و ابراز داشت: انقلابی که محور آن یک روحانی به تمام معنا مقدس باشد را جز در تاریخ انبیاء الهی نمی‌توان دید.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) انقلاب را در سال 42 کلید زد و در بهمن 57 به پیروزی رساند.

معتمدی‌فر زمان کنونی و سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب را مناسب‌ترین فرصت برای کالبد شکافی انقلاب دانست و ادامه داد: نسل سوم و چهارم انقلاب باید ضمن شناخت ارزش‌های نظام از آن دفاع کند.

این مسئول اعتقاد به اصول و مبانی دینی و قانون اساسی را از مهم‌ترین شاخصه‌های نظام اسلامی برشمرد و ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران هیچ مکتب و ایسمی را جز الله محوری نمی‌شناسد.

این مسئول در ادامه تکیه نظام بر دو آموزه مهم تشیع که عبارتند از شهادت و مهدویت را رمز ماندگاری آن عنوان کرد و بیان داشت: دشمنان به خوبی به این مسئله رسیده اند که قدرت ایران در شهادت طلبی و اعتقاد به مهدویت است.

معتمدی‌فر همچنین پیوند دین و سیاست، اعتقاد به مرجعیت، ولایت فقیه و روحانیت و اتحاد و انسجام را از دیگر شاخصه‌های نظام اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: مردم ایران از هر قوم، فرقه و با هر زبان و نژاد و رنگ همواره در فی استبداد و استکبار یکدل و یکپارچه هستند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی انقلاب گفت: در سال 57 دشمنان ما در اوج قدرت بودند، ولی ما در همان زمان شوروی را با سیلی انقلاب محو کردیم و امروز نیز غرب به برکت وعده امام راحل در منجلاب نابودی است.

این مسئول گفت:خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر و فرزندان برومند آنان ذراتخانه‌های دنیا را به لرزه در آوردند.

امام جمعه میناب با اشاره به فعالیت منافقین در سال‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی افزود: زمانی منافقین تا رئیس جمهوری نفوذ کردند و بیش از یک هزار ترور در کشور انجام دادند ولی امروز دنیا شاهد است که منافقین کور دل پست‌ترین گروه در بین ملت‌ها به شمار می‌روند.

وی بیان داشت: ایران در موقعیت بین المللی به جایی رسیده که شعار هیهات من الذله را در دنیا و منطقه نهادینه کرده و موج بیداری اسلامی را به راه انداخته تا جایی که عکس دانشمند شهید ایرانی در مقابل کاخ سفید به اهتزاز در آمده است.

وی ادامه داد: امروز حزب الله لبنان با حمایت ایران قوی‌ترین قدرت در مقابل دشمنان است.

معتمدی فر افزود: ایران به برکت انقلاب اسلامی در پیشرفت‌های فنی و تکنولوژی، فرمایش پیامبر را که فرمود اگر علم در ثریا باشد مردانی از پارس به آن دست خواهند یافت را با دسترسی به علم روز دنیا تحقق بخشیده‌اند.

وی با اشاره به نیاز ایران در زمان جنگ تحمیلی به ابتدایی ترین امکانات افزود: امروز قادریم در صورت تهدید تلاویو را موشک باران کنیم.

امام جمعه میناب همچنین ادامه داد: در بخش پزشکی افتخار ما این است که ایران به بیمارستان خاورمیانه تبدیل شده است.

وی در ادامه با بیان ابعاد فتنه 88 گفت: اگر مدیریت رهبر معظم انقلاب در فتنه 88 و حوادث پس از انتخابات نبود انقلاب اسلامی فلج می شد، اما مقام معظم رهبری با درایت تو دهنی محکمی به فتنه و عوامل آن زد.

این مسئول افزود: جریان فتنه و انحرافی به دنبال رنگ و چهره عوض کردن هستند تا بتوانند در نهاد قانونگذاری نفوذ کنند که مردم با هوشیاری باید به این موضوع توجه داشته باشند.

معتمدی‌فر با بیان اینکه اگر کسی ندانسته و از روی ناآگاهی رای دهد مدیون امام و شهدا است، ادامه داد: مجلس نهم باید ولایتمدار و استوار در مقابل دشمان و پیرو ارزش‌ها باشد.

امام جمعه میناب با بیان فرمایشی از امام خمینی(ره) گفت: مردم صاحبان واقعی نظام و انقلاب هستند و هر مسئولی در هر دستگاهی نسبت به انجام امور مردم کوتاهی و بی اعتنایی کند از پیکره جمهوری اسلامی نیست.

وی حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را بیانگر عشق و ارادت مردم به نظام و رهبری خواند و تصریح کرد: حضور مردم نشان داد که باید پای علم انقلاب ایستادگی کرد.

انتهای پیام/ن۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول