اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حضور نیروهای ویژه قطر و انگلیس برای آموزش گروه‌های مسلح در شهر"حمص" سوریه

خبرگزاری فارس: پایگاه خبری دبکا گزارش داد که نیروهای ویژه ای از قطر و انگلیس در شهر حمص مستقر شده اند و در آموزش تروریست های سوری و تجهیز آنها و مبارزه با دولت مرکزی سوریه به آنها فعالیت دارند.

حضور نیروهای ویژه قطر و انگلیس برای آموزش گروه‌های مسلح در شهر"حمص" سوریه

به گزارش فارس، پایگاه خبری صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی نوشت که نیروهای قطری و انگلیسی عملیات ویژه ای را در شهر حمص آغاز کرده‌اند و در کنار گروه های مسلح در این شهر با دولت سوریه در حال مبارزه هستند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع نزدیک به سازمان های جاسوسی رژیم صهیونیستی نوشت که نیروهای عربی و غربی نیز در چهار بخش از استان حمص شامل الخالدیه، بابا عمرو، باب دریب و الرستن حضور دارند، این نیروها تجربه های تاکتیکی خود را به افراد مسلح ارائه می‌کنند و از سوی دیگر حمایت های لوجستیک نیز آنان به عمل می آورند، آنها همچنین تروریست ها را با سلاح های مختلف مجهز می کنند.

این پایگاه خبری به نقل از منابع خود نوشت که حضور این نیروها محور اساسی طرح جدید غرب در قبال سوریه است که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه به دنبال اجرای آن در سوریه است و دیروز آن را در پارلمان ترکیه مطرح کرده است.

دبکا به منابع اطلاعلاتی در پایتخت ترکیه اشاره کرده و می نویسد که این طرح شامل اعزام نیروهای ترکی و عربی به شهر حمص است تا فعالیت های ترک ها به شهرهای دیگر که افراد مسلح در آن حضور دارند نیز کشیده شود.

این پایگاه جاسوسی صهیونیستی می افزاید که حضور نیروهای ویژه انگلیس و قطر در شهر حمص یکی از محورهایی بود که بشار اسد رئیس جهمور سوریه در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به آن اشاره کرده است.

این در حالی است که وزارت خارجه سوریه نیز در بیانیه‌ای از انتشار برخی اخبار در زمینه اعزام نیروهای ویژه قطری و انگلیسی به سوریه ابراز نگرانی کرده است، این بیانیه اعلام کرده که سازمان موسوم به "دوستان سوریه" که آمریکا برای آن بازار گرمی می کند، غیر قانونی است و این ایده نگران کننده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول