اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور:

‌بهزیستی هیچ سهمی از بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور ندارد

خبرگزاری فارس: سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور گفت: ‌گلایه‌ام از شورای توسعه و تجهیز فعالیت‌های قرآنی کشور این است که با وجود حجم فعالیت‌های قرآنی بهزیستی، هیچ سهمی در نیم درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور نداریم.

‌بهزیستی هیچ سهمی از بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام علی پهلوان بعد از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کانون فرهنگی قرآن و عترت شهید فیاض بخش بهزیستی مازندران بیان کرد: بهزیستی سالانه هشت جشنواره قرآنی برگزار می‌کند و حجم فعالیت‌های قرآنی ما زیاد است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای برنامه‌های قرآنی 3 میلیون و 200 هزار نفر زیر پوشش داریم، گفت: اگر برای هر یک از این افراد فقط 10 هزار تومان سرانه فرهنگی در نظر بگیرند بیش از 3 میلیارد تومان است که حتی این را هم در نظر نمی‌گیرند.

پهلوان بیان کرد: ما به صورت غیرمستقیم برای برنامه‌های قرآنی با هشت میلیون نفر در ارتباط هستیم و بهزیستی بیش از 200 برنامه دارد که برنامه‌ها را به 120 مورد کاهش داده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر توانمندسازی فرهنگی را در سرلوحه امور قرار ندهیم در نتیجه در گام‌های بعدی مانند گام اقتصادی، ناکام خواهیم ماند.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه تربیت و فرهنگ را باید مقدم بر همه کارها بدانیم، خاطرنشان کرد: نخستین دوره تربیت قرآن ویژه مربیان مهدکودک‌ها مدتی قبل در مشهد کلید خورد و همه مربیان مهدهای کودک باید این دوره آموزشی را طی کنند.

این مسئول یادآور شد: نرم افزار متون یکپارچه مهارت‌های زندگی به صورت دیجیتال طی هفته‌های آینده به دست مربیان مهدهای کودک می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه با ابزار نوین، هر خانه را مهدکودک می‌کنیم، گفت: این نرم‌افزار که شامل چند برنامه و کتابچه است چندی قبل رونمایی شد.

پهلوان با بیان اینکه برای تهیه این نرم‌افزار یک سال و نیم وقت گذاشته شد، ادامه داد: این نرم‌افزار برای مهد روستاها به صورت رایگان و برای مهد کودک شهری با تخفیف ارائه می‌شود و تمام مهدهای کودک ملزم به استفاده از این نرم‌افزار هستند.

پهلوان با بیان اینکه این دوره از مسابقات یک میلیارد و 200 میلیون تومان هزینه دارد، تصریح کرد: سازمان بهزیستی در مازندران دارای سه اردوگاه مجهز کشوری است و برای کاهش هزینه‌ها باید از ظرفیت‌ها استفاده کنیم به همین دلیل شانس مازندران برای برگزاری مسابقات، بیشتر از سایر استان‌هاست اما مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر و بسیاری فاکتورهای دیگر هم مدنظر است.

وی با اشاره به اهمیت مهدهای کودک اظهار داشت: بر اساس قانون، مجوز راه‌اندازی مهدهای کودک بر عهده بهزیستی است و تاکنون سدهایی مانع توسعه مهدهای کودک بود و اکنون درصدد رفع این موانع هستیم.

سرپرست دفتر امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه تاکنون فقط کارشناس‌های روانشناسی می‌توانستند مجوز احداث مهد کودک بگیرند، گفت: اکنون خواهران و برادران طلاب و حوزه هم می‌توانند نسبت به این کار اقدام کنند و مهدهای کودک قرآنی، مهدهای کودک مساجد و محلات را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به جای سازمان ملی جوانان باید سازمان ملی کودکان داشته باشیم، تصریح کرد: 8 میلیون کودک در کشور داریم و تنها 700 هزار کودک به 14 هزار و 700 مهد کودک می‌روند که کمتر از 10 درصد جامعه هدف، تحت نظارت بهزیستی هستند.

پهلوان بیان کرد: ‌برای این میزان کودک باید برنامه داشته باشیم و می‌طلبد مسئولان همت کنند تا سازمان ملی کودکان را در کنار سازمان بهزیستی داشته باشیم.

وی ادامه داد:‌ به این ترتیب پایه معارف دینی برای کودکان مورد لحاظ قرار می‌گیرد و دغدغه‌ای که اکنون برای جوان و نوجوان داریم با پیشگیری برای نسل آینده نخواهیم داشت.

پهلوان با اشاره به اینکه یکی از مطالبات مقام معظم رهبری 10 میلیون حافظ است، تصریح کرد: می‌توانیم پایه این کار را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: ‌گلایه‌ام از شورای توسعه و تجهیز فعالیت‌های قرآنی کشور این است که با وجود حجم فعالیت‌های قرآنی بهزیستی، هیچ سهمی در نیم درصد بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور نداریم.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول