اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سنندج

نخستین همایش بزرگداشت مستوره اردلان برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور شعرا و ادبای استان کردستان نخستین همایش بزرگداشت مستوره اردلان شاعره و مورخ نامدار کرد در سنندج برگزار شد.

نخستین همایش بزرگداشت مستوره اردلان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج در این همایش یک روزه که در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار داشت: این همایش به درخواست اهالی فرهنگ دوست به منظور معرفی مفاخر کرد و توانمندی‌های شرح حال آنان و ایجاد فرهنگ به عنوان دست‌مایه‌ جوانان امروز برگزار شد.

قباد میمنت‌آبادی با اشاره به شخصیت شاعره کرد مستوره اردلان افزود: زندگی این شاعر و نویسنده کرد در زمان خودش دارای وقایع پر فراز و نشیبی بود که در قالب شعر و نویسندگی مطالبی را در وصف حال فرهنگ زمان خودش نوشته است.

وی افزود: بسترسازی برای ایجاد فرهنگ حجاب و عفاف که خود نمونه حجاب و عفاف بوده در آثار مستوره اردلان مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در ادامه به تالیفات و آثار مستوره اردلان در ارادت به ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و بیان داشت: در آثار این شاعره کرد در ارادت به اهل بیت مضامین مختلفی وجود دارد که توجه خاص اهالی کرد و به ویژه اهل تسنن به تاسی از امام شافعی در آن مشهود بوده است .

میمنت‌آبادی با تاکید بر اینکه باید در این همایش‌ها معرفی مفاخر کرد در بین نسل جوان تقویت و به‌کارسازی شود، اضافه کرد: نمونه این همایش‌ها در سال‌جاری در برخی شهرستان‌های استان برگزار و در آینده نیز به معرفی مفاخر دیگر کرد پرداخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: این همایش با همکاری موسسه فرهنگی ایمان، استانداری کردستان، سازمان بسیج هنرمندان و انجمن‌های فرهنگی و هنری، حوزه هنری، دفتر امور بانوان استانداری کردستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد.

* برپایی نمایشگاه آثار فرهنگی کردستان عراق در کردستان ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از برپایی نمایشگاه مجموعه آثار فرهنگی کردستان عراق در شهر سنندج به مدت یک هفته خبر داد.

میمنت‌آبادی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی شده این نمایشگاه از 23 بهمن ماه تا 29 ماه جاری به مدت یک هفته در مجتمع فرهنگی هنری فجر سنندج برگزار خواهد شد.

وی هدف از برپایی این نمایشگاه را تعامل و همکاری کردستان ایران با اقلیم کردستان عراق در مشترکات قومی و مذهبی و شناساندن آثار و مجموعه این اقلیم به مردم کردستان ایران عنوان کرد.

* حضور در انتخابات مسیریابی بالندگی نظام اسلامی است

میمنت‌آبادی در ادامه به 12 اسفندماه امسال و روز تاریخی کشورمان اشاره کرد و گفت: باید بسترهای لازم را برای حضور حداکثری مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری فراهم کنیم.

وی بر حضور باشکوه و حماسی مردم کردستان در پای صندوق‌های اخذ رأی در 12 اسفندماه امسال تاکید کرد و افزود: باید با این حضور باشکوه مسیریابی برای بالندگی نظام اسلامی و آینده زیبای فراروی جوانان را فراهم کنیم.

انتهای پیام/غ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول