اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طول 5 روز انجام شد

نجات 1818 نفر گرفتار برف در آزادشهر

خبرگزاری فارس: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‎های آزادشهر و رامیان از نجات جان یک‌هزار و 818 نفر از هموطنان‌مان در طول پنج روز خبر داد.

نجات 1818 نفر گرفتار برف در آزادشهر

حسین شکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: از تاریخ 13 بهمن ماه تا 17 بهمن ماه امسال به خاطر بارش شدید برف گروه‎های امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر شهرستان در نقاط حادثه‌خیز مانند گردنه خوش‎ییلاق، کوهستان‎های جنوبی شهرستان رامیان و جاده‎های منتهی به شاهرود از سمت تخت النگ مستقر شدند و اقدام به کمک‌رسانی به مسافران گرفتار در برف و کولاک و ساکنان این مناطق کردند.

وی خاطر نشان کرد: در همین رابطه هشت تیم از داوطلبان جمعیت هلال‌احمر شهرستان به همراه چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه تویوتا و یک دستگاه پیکاپ به همراه دو دستگاه ست نجات در منطقه تقسیم شدند تا برای هموطنان اتفاق ناگواری پیش نیاید.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‎های آزادشهر و رامیان آمار مصدومانی که به صورت سرپایی مداوا شدند 25 نفر اعلام کرد و گفت: 10 نفر هم برای انجام معاینات و مداوای تکمیلی به وسیله آمبولانس و تحت نظر پزشکیاران و امدادگران به اورژانس، پایگاه‌های هلال‌احمر و بیمارستان انتقال پیدا کردند.

به گفته شکی در طی این پنج روز 210 نفر از حادثه‌دیدگان به صورت موقت اسکان داده شدند و مقادیر فراوانی پتو، غذا و نوشیدنی گرم به انضمام بنزین در اختیار آنان قرار داده شد تا شرایط به حالت عادی برگردد.

وی انتقال یک زن باردار از روستای کشکک در محدوده شهرستان رامیان به بیمارستان گنبدکاووس و انتقال یک زن باردار از مسیر خوش ییلاق در محدوده شهرستان آزادشهر را از جمله اقدامات گروه امداد و نجات اعلام کرد که در این ایام با سعی و تلاش فراوان و وجود برف، کولاک و یخبندان بودن جاده و ترافیک جاده اتفاق افتاده است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان‎های آزادشهر و رامیان اضافه کرد: همه مسافرانی که در مسیر خوش‎ییلاق گرفتار شده بودند و امکان تردد از آنها سلب شده بود طی عملیاتی شبانه‎روزی به پایگاه جمعیت هلال‌احمر مستقر در مسیر انتقال داده شدند و بعد از رسیدگی کامل، تقسیم غذا و نوشیدنی گرم به صورت کاملا منظم با همکاری فرمانداری و دیگر نهادهای ذیربط به شهرستان آزادشهر بازگردانده شدند و به آغوش گرم خانواده‎های آنها برگشتند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان برگزاری کلاس‎های آموزشی برای آقایان و بانوان در سطح چند روستا،، برگزاری 10 کلاس آموزشی کمک‎های اولیه در سطح شهرستان، معاینه گروهی از هموطنان روستائی توسط پزشک متخصص قلب و برگزاری چندین کلاس آموزشی در مراکز ترک اعتیاد و ویزیت رایگان مددجویان، ایجاد پایگاه‎های بینایی‎سنجی و شنوایی‎سنجی در روستاهای محروم و کنترل وضعیت غذایی افراد ساکن در این روستا توسط متخصصان تغذیه، اعزام دندان پزشک خانم و آقا به مناطق محروم و کوهستانی را از جمله اقدامات انجام شده در ایام‎الله دهه فجر برشمرد.

شکی ادامه داد: اعضای جمعیت هلال‌احمر این شهرستان در راهپیمایی 22 بهمن ماه حضوری گسترده را به نمایش خواهند گذاشت و پایگاه‎های امداد و نجات در مسیرهای مختلف شهرهای دو شهرستان در کنار برگزارکنندگان راهپیمایی 22 بهمن ماه ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول