اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نمایندگان پارلمان منتخب مصر خواستار برکناری وزیر داخلی شدند

خبرگزاری فارس: نمایندگان پارلمان منتخب مصر وزیر داخلی این کشور را متهم به دخالت در کشتن تظاهرات‌کنندگان مصری معترض به حوادث خونین ورزشگاه پورت سعید کرده و خواستار برکناری او شدند.

نمایندگان پارلمان منتخب مصر خواستار برکناری وزیر داخلی شدند

به گزارش فارس به نقل از الجزیره، نمایندگان مجلس ملت مصر پلیس این کشور را به دلیل استفاده از گلوله‌های آتشین در جریان تظاهرات‌های خیابانی اخیر مردم این کشور در اعتراض به حوادث چهارشنبه شب ورزشگاه پورت سعید که طی آن 74 نفر کشته شدند، متهم کرد.

نمایندگان مجلس ملت مصر با متهم کردن وزیر داخلی تاکید کردند که این وقایع نشان می‌دهد که وزارت داخلی مصر باید از وجود بقایای رژیم سابق پاکسازی شود.

بر اساس این گزارش، درگیری‌ میان هواداران دو تیم فوتبال مصری در شهر بندری پورت سعید موجب کشته شدن 74 نفر از هواداران این دو تیم شد، تظاهرات‌ها و اعتراض‌های خیابانی را در قاهره و دیگر شهرهای مصر به دنبال داشت که طی آن معترضین مصری شورای عالی نظامی مصر را به دلیل جلوگیری از انجام اصلاحات واقعی در ساختار نیروهای امنیتی مقصر دانستند.

به گفته معترضان نیروهای امنیتی مصر که در زمان دیکتاتوری مبارک با استفاده از سلاح‌های واقعی مردم را به گلوله می‌بستند، اکنون نیز همان سیاست را در قبال معترضین در پیش گرفته‌اند.

در اعتراض‌ به حادثه پورت سعید مصر، قاهره پایتخت این کشور و شهر سوئز در شرق مصر به صحنه اعتراض‌های خیابانی تبدیل شد که در جریان آن 15 نفر کشته و بیش از هزار نفر نیز مجروح شدند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول